Magyarországon elsőként indított elektronikus közbeszerzési eljárási rendszert a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF). Az új típusú közbeszerzés során az ajánlatkérő és az ajánlattevők közötti írásbeli kommunikáció teljes egészében elektronikusan történik, jelentősen csökkentve ezzel az eljárás idejét és költségeit - tájékoztatta lapunkat a Nemzetgazdasági Minisztérium.
A rendszer működését támogató közbeszerzési portál felületén kialakított szolgáltatások használatával lehetőség nyílik egyebek mellett a közbeszerzési dokumentációk fel- és letöltésére, az ajánlattevői kérdések és válaszok kezelésére, az ajánlatok elektronikus beadására, illetve hiánypótlások, felvilágosítások, indoklások, számítási hibák és egyéb kérések kezelésére is.
A környezetkímélő, papírmentes közbeszerzések eredményeként a jövőben nő az eljárások átláthatósága, továbbá időt, energiát és költséget takarítanak meg az érintettek az elektronikus ügymenet bevezetésével.