Mint a próbaút alkalmával Liptai Árpád, az MA ügyvezetője elmondta: a belföldi jogi személyek által birtokolt 85 munkást foglalkoztató társaság 2009 szeptembere óta eddig 75 magyar tervezésű és kivitelezésű autóbuszt gyártott Budapesten. Emellett foglalkoznak a régebbi Ikarus típusok felújításával is.
Eddig valamennyi terméküket belföldön értékesítették, ugyanakkor céljaik között szerepel a volt Szovjetunió, illetve a Közel-kelet piacainak meghódítása. Az elmúlt évi árbevétel elérte az 1,7 milliárd forintot - mondta Liptai Árpád.
A MA Kft. 2009 októberében alakult az Ikarusbus Kft. és az Auto Rad Controlle Kft. közreműködésével. Az Egerben bemutatott buszok fejlesztését, gyártását az ARC Kft. kezdte el, majd az MA Kft. megalakulásával az új cég vette át.
A ZF, amely a világ legnagyobb hajtástechnológiai konszernje egyébként gyártó üzemet és fejlesztő részleget működtet Egerben. Ugyanakkor a buszba beépített sebességváltó, illetve a szintén ZF típusú futómű és kormánymű Németországban készült.
A három éves tesztelést követően sorozatban gyártott 6 fokozatú elektrohidraulikus vezérlésű váltó alacsonyabb fogyasztást eredményez. Ugyanakkor hidraulikus fékje segítségével szinte teljesen kiiktatható a hagyományos fék használata. A járművet a helyközi közlekedés mellett az egri tömegközlekedést is működtető Agria Volán Zrt. üzemelteti.
Mint azt Kelemen Imre, a cég vezérigazgatója elmondta: a 600 embert foglalkoztató társaság összesen 192 autóbuszt üzemeltet. Éves árbevételük eléri a 3,7 milliárd forintot. A cég járművein naponta mintegy 90 ezren utaznak - mondta a cégvezető. A próbaút zárásaképpen együttműködési megállapodást írt alá a helyi közösségi közlekedés fejlesztése érdekében Habis László, Eger polgármestere (Fidesz) és Kelemen Imre.
MTI, Privátbankár