A végződtetési díj 2013 januárja óta 7,06 forint/perc, amely egységesen, valamennyi szolgáltatóra nézve 1,71 forint/percre mérséklődik - közölte a hatóság.
Ki, miért fizeti?
Ez a végződtetési díj az a maximális összeg, amelyet a hívó fél szolgáltatójának kell fizetnie a hívott fél szolgáltatója felé (ha a kettő nem ugyanaz) egy percnyi telefonbeszélgetés esetén. A piacon eddig jelen lévő szolgáltatókon kívül (Magyar Telekom Nyrt., Telenor Magyarország Zrt., Vodafone Mobil Távközlési Zrt.) a határozatban szintén jelentős piaci erejűként azonosított három új mobiltelefon-szolgáltatónak – UPC Magyarország Telekommunikációs Kft., Netfone Telecom Távközlési Szolgáltató Kft., Tesco MBL Távközlési Zrt. – is egységesen alkalmaznia kell a csökkentett végződtetési díjat - közölte a hatóság.
Az MNHH szerint a három virtuális szolgáltató azért válhatott jelentős piaci erejű szolgáltatóvá, mert önmaguk végzik a hívásvégződtetést.
A szolgáltatók kötelezettségei között szerepel a díjcsökkentés mellett – amely a költségalapúság része – az átláthatóság, az egyenlő elbánás, a számviteli szétválasztás, valamint a hozzáféréshez és összekapcsoláshoz tartozó alapelvek betartása.
A mobil hívásvégződtetési díjakat az NMHH évek óta szabályozza, összhangban az Európai Unió keretszabályaival. Az április 1-től érvénybe lépő új végződtetési díj jelentősen csökkenti a szolgáltatók elismert költségének szintjét.
Ettől mi is olcsóbban telefonálhatunk?
A nagykereskedelmi végződtetési díjak csökkentése áttételesen a kiskereskedelmi díjak további csökkenéséhez vezethet, valamint nagyban segítheti az új, innovatív, korlátlan lebeszélhetőséget tartalmazó kiskereskedelmi díjcsomagok terjedését.
Az új díj bevezetésével a hazánkban alkalmazandó mobil végződtetési díjak a második legalacsonyabbak lesznek az Európai Unióban - jegyzi meg az NMHH.