Korábban a Wall Street Journal egy meg nem nevezett GM-vezetőre hivatkozva megírta, hogy az anyavállalatnak, a General Motorsnak elfogyott a türelme az Opel folytonos veszteségei miatt, és a 3100 főt foglalkoztató bochumi, valamint a 2100 dolgozóval működő angliai Ellesmere Port bezárását tervezi. A GM-illetékese elmondta, hogy az Opelnél az elmúlt években végrehajtott változtatások nem voltak elég mélyrehatóak, hozzátette: ha az Opelt meg akarják menteni, akkor azt most kell megtenni, és a változtatásoknak mélyrehatóknak kell lenniük.
Forrás: General Motors |
Karl-Friedrich Stracke, az Opel elnök-vezérigazgatója a dpa hírügynökség értesülése szerint a munkatársaknak küldött levélben azt írta, hogy mindez ideig nem született olyan döntés az Opel/Vauxhall menedzsmentjében, a GM-nél, vagy az Opel felügyelő bizottságában, amely szerint gyárbezárásokra, leépítésekre, vagy termelésáthelyezésre kerülne sor. Mindamellett az európai autópiac gyengélkedése miatt kétségkívül bizonyos problémákat meg kell oldanunk.
Hasonló szellemben nyilatkozott az Opel üzemi tanácsának elnöke, Wolfgang Schäfer-Klug is, aki leszögezte, hogy semmiféle arra utaló jel nincs, hogy a GM megsértené a meglévő szerződéseket, melyek egészen 2014-ig kizárják a gyárbezárásokat, illetve a gyártáshoz kapcsolódó elbocsátásokat.
A 2008-as gazdasági válságot az Opel is megszenvedte, ezért átalakításra és leépítésekre kényszerült: a 2009-ben indított program keretében az Európában lévő 48 ezerből nyolcezer megszüntetéséről, és az Antwerpeni gyár bezárásáról született döntés. Az erőfeszítések ellenére az Opel továbbra is veszteséges: tavaly az első kilenc hónapban a GM 580 millió dollárral rövidült meg Európában, igaz, ez kevesebb volt az egy évvel korábbi 1,2 milliárdnál, de egyes számítások szerint az elmúlt évtizedben összesen 14,5 milliárd dollárt veszített az európai ügyleten.