4p
KKV
Ha tudjuk, ki a célközönségünk, jól kell kiválasztani a közösségi platformokat, amin el akarjuk érni ügyfeleinket - de nem elég, ha csak egy helyre koncentráljuk az összes energiánkat. Aki több lábon áll, abba gyakrabban botlanak bele az ügyfelek, így jobban növelheti értékesítését is - ehhez azonban az is kell, hogy valaki aktívan foglalkozzon a közösségi médiával a cégnél.

Lévai Richárd, az RG Stúdió közösségimarketing-specialistája a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján elmondta: a megfelelő platform kiválasztásánál azt kell megvizsgálni: amikor cégként kommunikálok, hol tudom elérni a célközönségemet? A Facebook magyar felhasználóinak száma például másfél év alatt összességében jelentősen nőtt, mára meghaladja az 5 milliót. A növekedés azonban csak a 24 év fölöttiek esetében igaz - a 17 év alattiak száma a Facebookon konkrétan még csökkent is. Az idősebb, fizetőképes kereslet tehát valóban bővül az oldalon, de a fiatalok más, marketingeszközökkel egyébként nehezebben elérhető oldalakat választanak - ezt például mindenképp érdemes figyelembe venni.

Lévai Richárd, az RG Stúdió közösségimarketing-specialistája a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján

Fél életünket a Facebookon töltjük

Az azonban mindenesetre biztos, hogy a "fél életünket" a Facebookon éljük: a  6-19 évesek a felmérések szerint naponta több mint 300 percet töltenek a az oldalon, de a 36-49 évesek is több mint 2 órán át érhetőek el összességében naponta a Facebookon.  A korábbi félelmek tehát nem igazolódnak be: nem tűnik úgy, hogy a Facebookot a reklámok miatt elhagynák az emberek. Nehezebb lett a vállalkozásoknak pénzköltés nélkül elérni a felhasználókat, de a felhasználók legalább nem kopnak ki az oldalról.

Nem mindegy, hol mondjuk el

Az egyes közösségi platformokat összehasonlítva látszik, hogy melyik miben erős: például a YouTube-ról pattannak vissza a legkevesebben, és itt töltenek el a legtöbb időt a felhasználók. Összességében azonban biztos, hogy a legjobb eredmény elérése érdekében több csatornán is jelen kell lenni, a különböző csatornákat fontos kombinálni: a Youtube-csatornánkra kitett videót a Facebookon is meg kell osztani például. A szakember által bemutatott elemzés alapján jól látszik: gyakori, hogy egy adott felületen elindított projekt a végén több más felületen keresztül eljutva hoz a végén konverziót, vásárlást, azaz bevételt.

Arra azonban oda kell figyelni: a célcsoport meghatározása után a megfelelő csatornát kell megválasztani - azt a felületet használni, ahol jelen van a célcsoport, arra pedig nem költeni, ahol egyébként sem tudjuk elérni (lehetséges) ügyfeleinket.

Használd ki alaposan a lehetőségeket!

A kiválasztott csatornákat pedig érdemes jól kihasználni: a Facebook például nem csak egy felület, ahol kommunikálhatunk: alkalmas közösségépítésre, akár az oldalon, akár egy csoportban; eseményeinket - természetesen az offline eseményeket is ) megjeleníthetjük itt. Hasznos funkció lehet az is, hogy a weboldalunkon akár Facebook-bejelentkezéssel is regisztráltathatjuk, azonosíthatjuk az olvasóinkat, és nem utolsó szempont az sem, hogy a Facebook egy nagyon fontos, jól targetálható hirdetési felületet is jelent.

Nem elég, ha Gizike néha ránéz...

Ha jól megtervezzük internetes közösségi jelenlétünket, és megnézzük, melyik karbantartására, frissítésére mennyi időt kell rászánnunk, hogy hatékonyak legyünk, meglepő számot kapunk. Heti szinten akár 35 órát is igénybe vehet, ha a Facebooktól kezdve a Linkedinen, Google+ -on át, Youtube-bal, Instagrammal együtt kezeljük megjelenésünket a közösségi médiában. Ez pedig jóval több feladatot jelent annál, minthogy azt mondjuk: Gizike úgyis mindig a Facebookon lóg, majd ő menedzseli a céges oldalunkat is - mondta el Lévai Richárd.

A törődés viszont megéri: a Facebook-rajongóink ugyanis jó eséllyel jóval többet költenek nálunk - egy felmérés szerint lényegesen többet, mint az összes ismert ügyfél átlagos költése.

Összességében azt tanácsolja a szakember: több platformon, több közösségi médiumon legyünk jelen, hogy minél többször legyünk ott a közönségünk fejében.

Címkék: KKV
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG