Ez egyúttal azt is jelenti, hogy kiemelten jól zárult a harmadik negyedév, a polgári repülésben hagyományosan a július-augusztus-szeptember jelenti a legnagyobb csúcsot, a nyaralási szezont.
894 188 – egészen pontosan ennyi utas vette igénybe a budapesti repülőtér szolgáltatásait 2011. szeptemberében. Ez 5,3 %-al több, mint az eddigi rekordévnek számító 2007-ben volt, amikor 848 619 utasa volt a repülőtérnek. A tavalyi évhez képest 6,1%-os volt a forgalom növekedése (leszámítva az izlandi vulkánkitörés okozta tavalyi kiesést) és minden feltétel adott ahhoz, hogy teljesüljön a Budapest Airport várakozása és az év végéig a forgalom elérje a 8,7 milliót. Az év eleje óta összesen 6,8 millió utast regisztrált a Budapest Airport, ami 533 ezerrel több, mint egy évvel ezelőtt.
A növekedés motorját, ahogy ebben az évben már hosszabb ideje a hagyományos, nagy nyugat-európai légitársaságok (Lufthansa, KLM, British Airways, Air France) jelentették, ebben a szegmensben 16 %-os volt a növekedés az elmúlt évhez képest. A célállomások toplistáját továbbra is London vezeti (három repülőtérrel: Gatwick, Heathrow és Luton), a szeptemberi második helyezett Párizs volt és mindössze 9 (!) utassal végzett a harmadik helyen Frankfurt. Nagyon jól teljesített a Malév is szeptemberben, elsősorban a magyar légitársaság jó eredménye áll a szeptemberi 12 %-os átszálló forgalom növekedés hátterében.
Némi csökkenés figyelhető meg szeptemberben a diszkont és a charter-forgalomban, ez utóbbi még mindig összefügg a hagyományos nyaralási helyszínek, így Egyiptom és Tunézia iránti fogyasztói bizalmatlansággal, amit ezeknek az országoknak a bizonytalan belpolitikai helyzete okoz. Dinamikusan, közel 45 %-al növekedett viszont a hosszútávú járatok forgalma, ami elsősorban az American Airlines naponta közlekedő new yorki járatának köszönhető, valamint a Qatar Airways szeptembertől már naponta közlekedő Budapest-Doha járat beindulásának.
Privátbankár