A csehországi Plzenben gyártják majd a Miskolcra szánt, teljes egészében alacsony padlós, klímás, számítógép vezérelt Skoda 25T típusjelű villamosokat, az első két prototípust 2014 februárban kell a cégnek leszállítania, utána havonta 3-3 járművet, az utolsót pedig 2015. februárjában. A járművek pontos kinézetéről a város megszavaztatja majd a lakókat, így például a miskolciak dönthetik el azt is, hogy a villamosok színe milyen legyen.
A prototípus |
A Borsod Online szerint Miskolc kicsúszhat a határidőből így is, márpedig ha 1095 nap múlva nem érkeznek meg a szerelvények, akkor az uniós milliárdok egy részét elbukhatja a város. A közbeszerzési eljárás sajnos túl sokáig húzódott ugyanis |
A miskolci önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Zrt. közbeszerzési pályázatot írt ki a 31 új villamos szállítására és a járművekhez kapcsolódó szolgáltatásokra. Az eddigi tenderekre a Skoda, a spanyol Caf, a német Siemens és az olasz Ansaldobreda pályázott. A Skoda Holding leányvállalata, a Ganz-Skoda az elmúlt év végén, az immár negyedik közbeszerzési pályázaton nyerte el a miskolci tendert, amelyet, mint a korábbiakat is, rendre megtámadták a vesztesek.
A Közbeszerzési Döntőbizottság a jogorvoslati eljárások lefolytatását követően ezúttal megerősítette a pályázati eredményre vonatkozó önkormányzati döntést, ennek köszönhetően írhatták alá a szerződést szerdán.
Miskolcon zömmel uniós forrásból fejlesztik a villamosközlekedést, a Zöld nyíl elnevezésű projekt révén 9,6 kilométer hosszúságban megújult a villamos pálya a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, innen pedig másfél kilométerrel meghosszabbították Felső-Majláthig.
Ezt a csaknem 15 milliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium nyerte el.