Tavaly összesen 6,9 milliárd forint árbevételt ért el a Szentkirályi Ásványvíz Kft., amely 14,5 százalékkal több 2011-hez képest, a társaság az idén 15 százalékos növekedést vár.
A Szentkirályi Ásványvíz az ACNielsen Piackutató adataira hivatkozva közleményében azt írta: a magyar kiskereskedelmi ásványvízpiac 2012-ben mennyiségben 2 százalékot, értékben pedig 6,2 százalékot nőtt az előző évhez képest. Tavaly a szénsavas vizek kivételével mindegyik termék - szénsavmentes, enyhén szénsavas és az ízesített ásványvíz - piaci részesedése nőtt. Az Emese ásványvíz eladásai is nőttek 0,8 százalékról 0,9 százalékra erősítette pozícióját a középár kategória szegmensben, áll a közleményben.
Jól fogyott a limonádé
A Szentkirályi csoport csaknem 8 milliárd nettó vállalati árbevételéhez 700 millió forinttal járult hozzá tavaly a 6 ízből álló, 1,5 literes limonádé portfólió. A HoReCa (hotelek, éttermek, kávézók) piacon az üveges 8 százalékkal nőttek az eladások 2011-hez képest. A cégcsoport 8 új országban is megjelent termékeivel, így összesen 45 országban vannak jelen a termékei.
A Szentkirályi Ásványvíz tulajdonos-ügyvezetőjének kedden adta át Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a társaság és a minisztérium között megkötött stratégiai megállapodásról szóló dokumentumot. A közlemény szerint ezzel a kezdeményezéssel a szaktárca elismeri a Szentkirályi élelmiszeriparban betöltött szerepét, közös célul tűzték ki az össztársadalmi érdekek előmozdítását.