Vágó József vezérigazgató bejelentette, hogy az első lízingelt repülő, amelyet Álmos vezérnek kereszteltek el, augusztus 18-án landolhat Budapesten. Pár hét múlva pedig az első utasokkal teli menetrend szerinti járat is felszállhat. Hogy hova, azt nem tudni, mert a pontos menetrend csak akkor lesz nyilvános, amikor az online értékesítési rendszer elindul. Vagyis a célállomások listája egyelőre üzleti titok. Kezdetben hatgépes flottát terveznek, és 22 európai célállomásra repülnek majd, köztük hat nagy európai fővárosba. A gépek 110 székesek lesznek, 12 székes business osztállyal.
Az üzleti terv később 50 géppel és hosszú távú - azaz Európán kívüli - járatokkal is számol, a vezérigazgató szerint az ehhez szükséges tőke biztosított. A Sólyom mögött ománi tőke, és egy Egyesült Arab Emirátusokban bejegyzett, ottani állampolgárok tulajdonában lévő kisebbségi tulajdonos áll. Konkrét cégneveket azonban a magyar vezetés egyelőre nem említett. Az év végéig a társaság Zrt.-vé alakul, és 6-12 millió eurós tőkeemelést hajt végre.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) részben visszadobta a Sólyom Hungarian Airways engedélykérelmét - írta a Népszabadság. A lap tájékoztatása szerint a cégnek új eljárásban kell engedélyért folyamodnia. Részletek>> |
Magyar érzelmű és nem fapados
A Sólyom nem fapados cég lesz, nem árral, hanem a szolgáltatás minőségével kíván versenyezni. A tulajdonosok prémium társaságot terveznek, Vágó József szerint egy ilyen szolgáltatásra nagy kereslet mutatkozik Magyarországon, sokan csak kényszerűségből, a Malév hiányában vesznek külföldi légitársaságok járataira jegyeket.
A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy nagyon is magyar érzelmű cégről van szó, a vállalkozás tulajdonosai nem fogják offshore helyekre vagy más országba vinni a pénzüket, a hozadék itt marad. Írásban vállalták, hogy három éven belül nem vesznek ki pénzt a vállalkozásból, minden megtermelt forintot vissza fognak fordítani a fejlesztésekre.
Kacsa
A Sólyom engedélyei minden ellenkező híresztelés ellenére megvannak, ha itt lenne az első gép, már repülhetne is. A cég első álláshirdetései augusztustól jelennek meg, kezdődik a munkaerő-toborzás. "Nálunk nem lesz sallang, nagybácsi vagy unokaöcs. Mi csak azokat vesszük fel, akik dolgoznak nekünk, magas bért adunk, de az egykori Malév költségeinél így is 64 százalékkal alacsonyabban fogunk működni" - mondta a vezérigazgató.