A Szegedi Közlekedési Társaság saját fejlesztésű trolibusza mutatkozik be szeptember 27. és október 3. között Budapesten, a 80-as és a 80A jelű járatok vonalán - tudtuk mega BKV sajtóközleményéből. A teljesen alacsonypadlós, csuklós, klimatizált trolibusz arca a rendszeres tesztelők számára régi ismerős, hiszen a korábban már bizonyított Ikarus 187V karosszériája köszön ránk.
Az SZKT-ARC Tr187/TV.EU típusnévre hallgató környezetbarát jármű mozgatásáról 3 fázisú, 240 kW teljesítményű Skoda aszinkron motor gondoskodik. Utasai négy tágas ajtón, lépcsőzés nélkül léphetnek az utastérbe, a babakocsival vagy kerekesszékkel érkezők elé pedig akár „le is térdel”, a troli, hiszen karosszériája könnyedén oldalra billenthető. Nyáron nagyteljesítményű klímaberendezés, télen pedig elektromos fűtőberendezés biztosítja utazás közben a megfelelő hőmérsékletet, de a nagyméretű, elhúzható, anyagában színezett biztonsági üvegek segítségével az utasok is változtathatnak az utastér klímáján. Az utasok informálását elektronikus és akusztikus utastájékoztató rendszer is segíti.
A teszttrolibusz menetrendje és részletesebb műszaki paraméterei, valamint a róla készült fotók elérhetők társaságunk honlapján a BKV-zó menüpont alatt a Járműtesztekre kattintva. |
"Kérjük, véleményük kialakítása során figyeljék meg az utasülések számát, elhelyezkedését, az ülések közötti folyosó méretét, a kapaszkodók mennyiségét, a kapaszkodási lehetőséget, de fontos szempont az utazás során tapasztalt komfortérzet, az utastájékoztatás minősége, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma is. Visszajelzéseik mind a gyártók, mind társaságunk számára hasznos információkat jelentenek a fejlesztések, járműbeszerzések során" - írj a BKV közleménye.
Privátbankár - Zsiborás Gergő