A GYSEV a nyereséget fejlesztésekre, uniós pályázatok önrészére, valamint a cégcsoporton belüli tőkeszerkezet optimalizálására fordíthatja – írják az előző héten tartott éves rendes közgyűlésen elfogadott éves beszámolóról.
A GYSEV összevont mérlegfőösszege 77 milliárdról 98 milliárd forintra emelkedett, szolgáltatásaikat az előző évinél 11,36 százalékkal több, 3,526 millió utas vette igénybe. Az osztrák területen hasonló növekedést mutat a személyszállítás és 2012 első negyedévében a dinamikus növekedés tovább folytatódik.
Skála János, gazdálkodásért is felelős általános vezérigazgató-helyettes elmondta: tavaly a GYSEV csoport összes egysége eredményt termelt, ugyanakkor a tetemes nyereség közel 60 százalékát – a rendkívül nehéz üzletági környezet ellenére és Európában egyedülálló módon – az osztrák és magyar területen is működő cargo vállalatok termelték meg.
A vasúttársaság a 2011 évi eredményei után Magyarországon 458 millió forint, Ausztriában 780 ezer euró (mintegy 230 millió forint) társasági adót fizetett. Helyi adó kötelezettségei az érintett önkormányzatoknál a 2011 éves tevékenység után 336 millió forintot tettek ki – közölte Skála János.
A vasúttársaság az eredményből olyan eszközök beszerzését tervezi, amelyek a piacképesség növelését és fejlődését biztosítását szolgálják, valamint ebből több, már elnyert és folyamatban lévő uniós projekt önrészét is biztosítani fogják. Kiemelt szerepet kap a tavaly átvett vonalak villamosítása, amire már benyújtotta pályázatát a vasúttársaság.
Dávid Ilona, a vasúttársaság elnöke elmondta, hogy az eredményesség annak tudatában különösen jelentős, hogy 2011-ben 214 kilométerrel bővült a vonalhálózatuk, decembertől pedig már a GYSEV szállította az utasokat ezeken a szakaszokon. Dávid Ilona elmondta, hogy több, kimondottan nagyszabású beruházásuk is volt tavaly: az új szakaszokra 11 darab használt, de kitűnő állapotban lévő Jenbacher motorvonatot vásároltak, vasúti kocsi felújítási programba kezdtek, állomásokat újítottak fel, wifi-szolgáltatást építettek ki várótermekben és intercityken.
Emellett tavaly zárult a 48,6 milliárd forintos Sopron-Szombathely-Szentgotthárd nagyprojekt pályafelújítási szakasza. A leköszönő vezérigazgató hozzátette, hogy ezek a beruházások rengeteg forrást igényeltek, mégis sikerült komoly eredménnyel zárni a tavalyi évet.