Olyat ajánlanak, ami tetszik a nézőnek
A megállapodás alapján a Dailymotionnek (a Youtube után a világ egyik legnagyobb videós portáljának) a Gravity R&D Ztr. nyújt virtuális profil készítésen alapuló tartalom kiajánló szolgáltatást - nyilatkozta az MTI-nek Tikk Domonkos, a cég alapítója és vezérigazgatója.
A szolgáltatás lényege, hogy a megnézett videókhoz valamilyen módon a felhasználó számára releváns tartalmakat ajánl ki a magyar készítésű szoftver.
Angyalok, Gattyán György és a kockázati tőke
A Gravity R&D 2012-ben elért árbevétele 148 millió forint volt, 2013-ban 254 millió forint. Nyereséget 2014-ben fog először realizálni, a tervek szerint több mint 10 millió forintot, 400 millió forintos árbevétel mellett. A cégben 2012 óta 25-30 ember dolgozik. |
A Gravity R&D 2009-ben a világ egyik legrangosabb online ajánlórendszer versenyén, a Netflix Prize-on holtversenyben első helyet ért el. Ezután üzleti angyalok (induló vállalkozásokat támogató befektetők) és a Docler Holding (Gattyán György cégcsoportja) is befektetett a cégbe, majd 2011-ben a PortfoLion Kockázati Tőkealap-kezelőtől kaptak 300 millió forintos tőkeinjekciót.
A Gravity a budapesti központ mellett leányvállalatot alapított Tokióban, emellett képviselettel rendelkezik Londonban, San Joséban és Moszkvában. A cég 2014-ben tovább terjeszkedne a nemzetközi piacon; ennek megfelelően számos fejlesztő, értékesítő és marketing specialista felvételét tervezik.