Összesen 1 millió 72 ezer 837 autót adtak el a gyártók az év tizedik hónapjában, de ez még mindig messze áll a pénzügyi és gazdasági világválság előtti szinttől. Hét éve, 2007 októberében 1,2 millió autót helyeztek forgalomba az unión belül.
Csak a franciáknak nem kell az új?
A legnagyobb felvevő piacokon októberben erős növekedés volt tapasztalható, így Spanyolországban 26,1, Nagy-Britanniában 14,2, Olaszországban 9,2, Németországban pedig 3,7 százalékkal emelkedett az új autók száma. Egyedül Franciaország maradt le, ahol 3,8 százalékos visszaesést mértek.
Az év első tíz hónapját tekintve az üzembe helyezett új autók száma 6,1 százalékkal 10 millió 645 ezer 907-re növekedett. Spanyolországban 18,1, Nagy-Britanniában 9,5, Németországban 3, Franciaországban pedig 1,4 százalékkal emelkedett az új autók regisztrációja.
Mi a helyzet idehaza?
Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon októberben 19,4 százalékkal 6120-ra, az év első tíz hónapjában pedig 20,2 százalékkal 55 502-re emelkedett az új autók regisztrációja. Százalékos arányban éves szinten Magyarországnál Portugália (34,7), Írország (29,6), Románia (26,2), Horvátország (24,4), Görögország (22,2) és Litvánia (22,2) szerepelt jobban.
Márkára lebontva ezek az európaiak kedvencei
A márkákat tekintve októberben a piacvezető Volkswagen-csoport 6,9 százalékkal 277 ezerre növelte új autóinak számát, főleg a Seat (+20 százalék) és az Audi (+7,9 százalék) eredményének köszönhetően. Az év első tíz hónapjában 7,9 százalékkal több mint 2,69 millióra emelkedett az új autók száma. A Volkswagen-csoport részesedése az uniós autópiacon októberben 25,8, az év első hónapjában pedig 25,3 százalékra rúgott az uniós autópiacon.
A második helyezett PSA-csoport októberben 1,1 százalékkal 118 432-re, az év első tíz hónapjában pedig 4,4 százalékkal közel 1,16 millióra emelte kibocsátását. A rivális francia csoport, a Renault 10,5 százalékkal 107 449-re, illetve 15,3 százalékkal közel 1,03 millió növelte az új autói számát.
Piaci részesedés alapján a Ford, a GM csoport (Opel, Chevrolet), a BMW csoport, az egyebek között a Fiatot gyártó FCA-csoport, a Daimlet, a Toyota, a Nissan, a Hyundai, a KIA, a Volvo, a Mazda, a Suzuki, a Jaguar Land Rover csoport, a Honda és a Mitsubishi következik. A többi márka részesedése együttesen is 0,7 százalék alatt állt októberben.