Újrafelosztás és profitvadászat – mondja ennek a cikknek a címe, amit nem magunktól találtunk ki, hanem egyik előadónktól, a médiapiaci szereplőket bemutató White Reportot készítő Incze Kingától csentük el, aki ezen a címen tart majd előadást a konferencián arról, milyen kihívások előtt állnak a médiapiaci szereplők a következő évben. A témáról meghallgathatjuk majd magukat az ebben leginkább érintetteket is: a médiatulajdonosi kerekasztalban Lukács Csaba, a televíziós piacon érintett Atmedia, Szelei Szilárd, a közterületi Epamedia és Turi Árpád, a piacvezető országos rádió, a Class FM vezetői beszélgetnek majd arról, mire számítanak saját szegmensünkben és a tágabb értelemben vett médiakörnyezetben 2014-ben.
Ahhoz, hogy megalapozottan beszélgethessünk a jövőről, érdemes végignézni, mi történt a közelmúltban és mi történik a jelenben. Ennek áttekintésében két kutató segít majd a résztvevőknek: elsőként Géczi Tamás, az Ipsos vezérigazgatója majd Rabcsánszki Laura, a Mediameter ügyfélkapcsolati igazgatója beszél majd arról, hogyan fogyaszt médiát a hazai közönség és kitérnek arra is, hogy milyen változások jósolhatók.
Hogy mindez mit jelent a hirdetői pénzek szempontjából, arról részben ügynökségi oldalról remélünk válaszokat: Bognár Tamás, a PanMedia, Szuromi Péter, az I.M.S., Soós Gergely, a Neo Interactive és Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökségek vezetői arról beszélgetnek majd, hogy milyen változások várhatók a rajtuk keresztül érkező hirdetői költésekben, milyen médiaszegmensek járhatnak jól és kiknek van félnivalója, és nem utolsó sorban, hogy hogyan hat majd mindez az ügynökségek piacára.
A Kreatív decemberi médiakonferenciáin immáron hagyomány, hogy nem csak médiatulajdonosi és médiaügynökségi, de hirdetői oldalról is boncolgatjuk a médiapiaci kilátásokat. Évről évre különböző, hirdetői szempontból meghatározó szegmenseket járunk végig, idén a telekommunikáció, a kereskedelem és a gyógyszeripar kerül sorra. Az elsőben Rózsa Iván a Telekomtól, Tóth András az Antenna Hungáriától és Záprel Zsolt a UPC képviseletében beszélget majd arról, hogy mit várnak a következő évre. Az egyik legaktívabb hirdetői szegmensnek tekinthető kereskedelmi szektort az online vásárlás egyik hazai nagyágyúja, a Shopline vezetője, Starcz Ákos mellett a hagyományos üzletek mellett idén az e-kereskedelemben is erősítő Tesco (Iglódi- Csató Judit), illetve az egyik vezető étteremlánc, a Burger King (Makkay János) képviseli majd. A szintén kiemelt gyógyszerkommunikációs ipar hirdetői szerepvállalásáról az MSD (Badics Eszter) és a Richter mellett további meghatározó piaci szereplők vezetői beszélgetnek majd. (x)