(Fotó: 123rf.com) |
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Kaland Travel Kft. hiányos tájékoztatást adott az utazások kiválasztása szempontjából lényeges információkról, és megtévesztette a fogyasztókat az utazások áráról közölt tájékoztatásokkal.
Mennyi az annyi?
A GVH az utazásszervező cég 2014 decemberétől megjelenő egyes programfüzeteit és egyéb hirdetéseit vizsgálta. A döntés szerint a Kaland Travel Kft. 2015. első félévi indulással értékesített
• 8 napos Törökországi körutazás,
• Toszkána 5 nap 4 éjszaka,
• Amalfi-part 7 nap 6 éjszaka,
• Velence-Trieszt-Grado-Treviso 5 nap 4 éjszaka,
• Garda-tó 5 nap 4 éjszaka,
• Karneválok kavalkádja 5 nap 4 éjszaka
• Velencei karnevál 4 nap 3 éjszaka
fantázianevű utazási csomagjairól csak az utazási szerződés megkötését követően közölt fontos, kötelezően feltüntetendő információkat a fogyasztókkal, beleértve az utazások lényegét adó fakultatív programokat és azok árát, a részvételi díjon felül, külön fizetendő tételeket (adót, illetéket stb.) és azok forintban meghatározott nagyságát, valamint az utazás elindításának feltételéül szabott legalacsonyabb létszámot.
Még az akció sem volt igaz
A GVH megállapította továbbá a felsorolt utazásokkal összefüggésben, hogy a programok hirdetett ára (alapára) nem az általánosan alkalmazott fogyasztói ár volt, így a vállalkozás hamisan keltette azt a benyomást, hogy utazásait kedvezményesen lehet igénybe venni.
A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a kereskedelmi gyakorlat jelentős részben valótlan tájékoztatásokon alapult, illetve, hogy a vállalkozás számára egyértelműek lehettek a vonatkozó ágazati jogszabály tájékoztatási rendelkezései. A finoman szólva sem tisztességes eljárást a versenyhivatal egy 2 millió forintos bírsággal honorálta, és helyreigazításra kötelezte az irodát.
Szeretnénk felajánlani egy virtuális pacsit a GVH Sajtóosztályának, ugyanis az utazási iroda büntetéséről szóló közlemény lezárt_kaland néven landolt szerkesztőségünknél, feldobva a napunkat.