Az új eszköz lehetővé teszi, hogy a cafeteria egyes elemei felhasználási cél szerint elkülönítetten külön alszámlákon legyenek. A fizetésnél a bankkártyáknál egyébként alkalmazotthoz hasonló kóddal lehet előhívni ezeket az alszámlákat. Minden egyes cafeteria elemhez külön kód tartozik, amelyek a kártyán is szerepelnek.
Az egyenlegek kezelése saját autorizációs központban történik, de az elfogadóhelyről érkező hívások a Giro Bankkártya Zrt. (GBC) központjába érkeznek. A rendszer használatához ugyanakkor nem szükséges telepített terminál (POS). A fizetés internetes felület, illetve telefon használatával is lehetséges.
|
A munkavállalóknak az eddigi, sok helyet elfoglaló utalványok helyett mindössze egyetlen kártyát kell pénztárcájukban hordani. A kártya használatakor terhelendő alszámla a cafeteria-kód megadásával történik a bankkártyákéhoz hasonló PIN kód megadásával azonos módon. Ráadásul, a munkavállalónak a kártya használata esetén nem kell fejben tartania hogy mikor jár le az adott utalvány, az azon szereplő összeg a törvényben meghatározott ideig felhasználható. Sőt, miközben az utalvány elvesztése esetén annak tulajdonosa elbúcsúzhat az adott összegtől, aközben a cafeteria kártya elvesztés vagy lopás esetén letiltható és pótolható. Fizetés esetén elkerülhető a kényszerű "borravaló", a kártya használója csak a pontos összeget fizeti.
Az új típusú eszköz az elfogadóhelyek számára is előnyösebb, mint az utalványok: a kártya esetében kevesebb a jutalék és az utalványok beváltásának költsége (szállítás, sérült utalvány, stb.) is megspórolható. A kártya használata kényelmesebb, adminisztrációja egyszerű, miközben az utalványokat nyilvántartani, számolni, tárolni és elszámolni kell. A kártya alkalmazása biztonságosabb, mint az utalványoké. Fizetés esetén szinte azonnal, akár egy-két napon belül az elfogadóhely számlájára kerül a pénz, köszönhetően az online elszámolási rendszernek.
Privátbankár