Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p
A budapesti 3-as (kék) metró olyan óriási forgalmat bonyolít, hogy felújítása alatt a pótlása mindenképpen csak nehezen, az utasok számára nagyon kellemetlen körülményeket okozva valósítható meg. Alapvetően működne is a dolog, de a hétvégéket sikerült teljesen értelmetlenül pokollá tenni.

Csúcsra jár

A 3-as metró 50 évvel ezelőtti tervezésekor azt vették figyelembe, hogy hol, mekkora a forgalom, és az Üllői illetve Váci út villamosai már akkor is megteltek. Korábban a tervezett vonal külsőbb részeiről egy komolyabb kirándulás volt bejutni a városba, amikor megnyílt a metró, hihetetlen menetidő-rövidülés következett be. A vonal olyan népszerű lett, hogy az autósok is rákaptak: valahol leparkolnak a vonal mentén, és átszállnak.

Az elmúlt másfél évtizedben aztán még egy tényező megnövelte a forgalmat: a repülőtér utasforgalmának sokszorosára növekedése. Miután közvetlen reptéri vonat nincs (egy rövid ideig volt, amikor az 1-es terminál működött még), az utasok tömött buszokon jönnek Kőbánya-Kispestig, onnan tovább a metróval a belvárosba. Nincs olyan nap és napszak, amikor a metró félig üresen járna, elképesztő forgalmat bonyolít.

Az elkerülhetetlen

A felújítás 30-40 év után elkerülhetetlen lett, és nem oldható meg a forgalom szüneteltetése nélkül. Nem lehet mást tenni, mint buszokkal helyettesíteni a lezárt szakaszokat, legfeljebb azon lehetett gondolkozni, mekkora szakaszokat és mennyire időre zárjanak le. Az első kérdést meghatározza, hogy hol vannak fordítóvágányok, azok azonban akadnak bőven, mivel építés sok részletben zajlott, így sok mai állomás eleinte végállomásként szolgált (Nagyvárad tér, Deák tér, Lehel tér, Árpád híd).

A szakaszokra osztás kérdése tehát adott, ha minden igaz, három szakaszban valósul meg a felújítás, ebből az első már november óta zajlik a Lehel tér és Újpest között. Hogy egy szakasz felújítása meddig tart, az már egy szubjektívebben megítélhető tényező. Most úgy tűnik, egy-egy szakasz bő egy évig lesz lezárva, nem tudjuk megítélni, hogy kell-e ennyi a munkákhoz, vagy kevesebb is elég lenne, tekintsük adottságnak.

Fölösleges gyötrés

Idáig még nem is lenne semmi különösebb probléma, a vonal harmadán kellemetlen a közlekedés legalább 3 évig, ez máshogy nem is oldható meg (a buszok mindig tömöttek, sokszor fel sem lehet férni, bármennyi busz is jön, a metró kapacitását nem lehet velük elérni). Van azonban egy meglepő. és látszólag teljesen értelmetlennek tűnő külön nehezítés. Esténként és hétvégén az egész vonalat lezárják, ezzel azt az előnyt tönkretéve, ami a szakaszos felújításból adódik, pokollá téve az utazást egyszerre 16 kilométeren.

Nem tudni, mi szükség van erre, biztos lehet közben valami hasznosat végezni az egész vonalon, na de pont azért van a szakaszokra bontás, hogy ezt el lehessen kerülni. Ha a hétvégi forgalom kicsi lenne, ez még nem is jelentene gondot, de erről szó sincs: a metróvonal mentén kiépített távolsági buszpályaudvarok és a repülőtér ontják az utasokat, nem beszélve arról, hogy a helyi forgalom is óriási, még ha kisebb is, mint a hétköznapi. Ráadásul az első két csoport bőröndökkel utazik, így aztán sokszor nehéz egy buszra felférni, akkor is, ha három áll egymás után a megállóban.

Még nem késő

Az utazóközönségnek épp elég a felújítás szakaszokban, érthetetlen, hogy miért kell minden hétvégére tönkretenni a többi szakasz utasainak életét. Azon túl, hogy a buszok állandóan tömöttek, rengeteg az útvonalon a közlekedési lámpa, amelyek még csak össze sincsenek hangolva a rendkívüli buszforgalom idejére. Az illetékesek vélhetően szembesültek a problémával, mert karácsony előtt három hétvégére megnyitották a metrót, de úgy tűnik, arra nem szánták rá magukat, hogy a tapasztalatok alapján lemondjanak a hétvégi extráról, akár annak árán is, hogy egy-egy szakasz felújítása valamivel hosszabb legyen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Közérdekű Kiderült, hogyan alakul az üzemanyag ára
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 8. 12:37
Kedden nem változik érdemben sem a benzin, sem a dízel ára. 
Közérdekű Itt az adóhatóság bejelentése: mindenkit érint
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 8. 08:24
Szinte minden adóügy intézhető online, és valamennyi személyes információ lekérdezhető az adószámlától a foglalkoztatási adatokon keresztül a bevallásokig, digitálisan a NAV Ügyfélportálról (ÜPO) – hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Közérdekű Elhunyt a negyedik Orbán-kormány egyik minisztere
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 5. 18:16
Életének 76. évében meghalt Kásler Miklós Széchenyi-díjas egyetemi tanár.
Közérdekű Nyugdíjasoknak szóló akciókra biztatja a boltokat Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 5. 10:58
A Közgazdász Vándorgyűlésen Nagy Márton arról is beszélt, hogy az üzemanyagok jövedékiadó-emelését fél évvel elhalasztaná a kormány. A boltokat nyugdíjas akciókra biztatja a miniszter.
Közérdekű Nem csak a Karmelitában fordult meg a Kínai Kommunista Párt titkára
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 4. 19:29
A magyar titkosszolgálattal is tárgyalhatott. 
Közérdekű Kényelmi díj nélkül lehet autópálya-matricát venni
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 2. 13:35
Az elektronikus vásárláskor eddig felszámított kényelmi díj szeptembertől megszűnt.
Közérdekű Itt az új felmérés: ennyivel vezet a Tisza a Fidesz előtt
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 12:19
Augusztusban hibahatáron belül változtak a pártok közti erőviszonyok.
Közérdekű Meglepően csökkentené a személyi jövedelemadót Magyar Péter pártja
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 29. 17:15
A Tisza Párt költségvetési- és adópolitikai munkacsoportja kidolgozta adópolitikai javaslatait, közölte a párt vezetője pénteken Facebook oldalán.
Közérdekű Magyar Péter visszavág: nem lesz szja-emelés
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 26. 11:13
A pártelnök megcáfolta a megjelent sajtóhíreket.
Közérdekű Zárt csoportból szivárgott ki: meghosszabbítják az árrésstopot
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 22. 11:52
Egyelőre nem tudni, meddig lesz érvényben az intézkedés.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG