Az Edouard Philippe francia miniszterelnök által idén január közepén bejelentett, 18 közlekedésbiztonsági intézkedésből álló csomag leglényegesebb eleme, hogy azokon a lakott területen kívüli főútvonalakon, amelyeknél a haladási irányokat fizikai akadályok (korlát, fal) nem választják el, a megengedett legnagyobb sebességet óránként 90-ről 80 kilométerre csökkentik. A francia főútvonal-hálózat túlnyomó részét érintő rendelkezés vasárnap lépett hatályba.
Rengeteg a baleset
A korlátozás célja a halálos balesetek számának csökkentése. A bejelentés azonban óriási felháborodást váltott ki az autósokat és motorosokat képviselő egyesületek és képviselők részéről is, akik politikai jellegűnek és feleslegesnek tartják a korlátozást, s a felmérések szerint a franciák 76 százaléka sem támogatja az intézkedést. A parlamentben az elégedetlen képviselők úgy vélték, hogy a javaslat a vidéket bünteti, ott található ugyanis az érintett útszakaszok jelentős része.
Népszerűtlen lépés
A miniszterelnök elmondta: vállalja a népszerűtlenséget, ha azzal évente 300-400 életet menthet meg.
"A halottak és a sérültek számának csökkentése a francia utakon a közpolitika igazi kihívása" - fogalmazott májusban a kormányfő, aki arra is ígéretet tett, hogy a korlátozás eredményeit 2020. július 1-én megvizsgálják, s amennyiben az eredmények nem teljesítik az elvárásokat, a kormány vállalni fogja a felelősséget.