Az új buszpályaudvar, valamint a forgalmi irodák, a buszparkoló kialakításához használaton kívüli vasúti területeket vettek igénybe, felújították az oda vezető utakat és két körforgalmat építettek. Esztergomban 50 évig egy családi házakkal és vendéglátóhelyekkel szegélyezett utca kiöblösödésében volt a buszpályaudvar. A forgalom, a járművek indítása és téli melegítése légszennyezéssel és zajjal járt, hosszú ideje zavarta az ott élőket.
Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a nettó 4,1 milliárd forintból elvégzett fejlesztés része a Rákosrendező-Esztergom vasútvonal korszerűsítésének.
A Budapest-Esztergom vonalon hat év alatt hétszeresére nőtt a forgalom, az utasok létszáma évente meghaladja az ötmilliót. A MÁV-START vezérigazgatója bejelentette, augusztus 24-étől folytatódik a Stadler KISS emeletes motorvonatok próbaüzeme, először Vác felé, majd szeptembertől Szolnok irányába. Az elővárosi forgalomban 2022 végére csak modern szerelvények közlekednek majd, ehhez a Flirt járművek mellé további negyven darab emeletes motorvonat érkezik - mondta Kerékgyártó József.
A Rákosrendező-Esztergom közötti 2. számú vasútvonal villamosítási és kapcsolódó építési munkálatai 2016 nyarán kezdődtek. A beruházással 51 kilométeren villamosították a vasútvonalat. A projekt teljes költsége eléri a 120 milliárd forintot.
Hernádi Ádám (Fidesz-KDNP), Esztergom polgármestere kiemelte, hogy a közösségi közlekedés fejlesztésének következő lépésében a város új, zéró káros anyag kibocsátású járművek beszerzésére pályázik a Zöld Busz Program keretében, erről a napokban írtak alá megállapodást az Innovációs és Technológiai Minisztériummal.