Nehéz helyzetbe kerültek az úgynevezett haul videók, magyarul zsákmány- vagy trófeavideók készítői. Ezekben a bemutatókban, a közösségi oldalak influenszerei frissen beszerzett termékeket ajánlanak
követőiknek, ám Donald Trump amerikai elnök vámemelései kihúzhatják a szőnyeget ajánlataik alól –
derül ki a Verge hírportál összeállításából.
A cikk egyik szereplője a @pwinpudding néven tevékenykedő TikTok-kreátor. Ő kifejezetten trófeavideókra specializálódott. A kínai AliExpressen, az Amazonon és a japán Daisón beszerezhető „cukiságokat” ajánl videói nézőinek. Főként ruhákat és kiegészítőket. Legutóbbi videójában kénytelen volt elárulni, hogy olyasmiket vásárolt, amik a vámemelések miatt vélhetően jóval többe fognak majd kerülni. Egy másik TikTok-influenszer, Donna Leah arról számolt be a Verge-nek, hogy bespejzolt, azaz készletet vásárolt a termékekből a drágulásra számítva. Frusztrálja, hogy olyan csacsiság miatt kell majd követőinek többet fizetniük, mint a magasabb vámtarifák. Mint mondja, imád haul videókat készíteni, olyan termékeket ajánlani, amiket jónak tart és elfogadható az áruk.
A drágulás azonban elveszi ennek az örömét. Arra készteti az embereket, hogy akármit is akarnak megszerezni, kétszer meggondolják, hogy megfizetik-e az árát vagy sem. Ezért azt tervezi, hogy elmozdul
a használt termékek felé. Végül is ezek új életre kelnek új tulajdonosuknál. Kevesebb áru fog megjelenni
a zsákmányai között az Aliexpressről vagy a Sheinről. Ezzel ellentétes stratégiát követ Clarissa Shah fogorvos, akik a stílusos nők influenszereként szerzett ismertséget magának. Mind mondja nézőközönsége olyan fiatal nőkből áll, akik divatosak akarnak lenni elfogadható áron. Az új vámtarifák nyomán emelkedni fognak az árak az online piactereken, ám még mindig alacsonyabbak lesznek, mint amit a hagyományos high-end márkákért kell majd fizetni.