Az Egyesült Királyságban 62 231 autót gyártottak júniusban, 26,6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára felkerült statisztikából. Májusban 11,9 százalék volt a csökkenés.
Az első fél évben az ország autógyártása 7,6 százalékkal, 416 100-ra esett vissza. Ennek valamivel több mint egyharmada, 157 200 elektromos jármű volt.
A januártól június végéig tartó időszakban 106 200 autót gyártottak belföldi piacra, ami 17,7 százalékos növekedést jelent éves szinten. Az exportra szánt autógyártás 13,9 százalékkal, 309 900-ra csökkent, ami azt jelenti, hogy az Egyesült Királyságban gyártott autók mintegy 75 százalékát exportálták az idei első hat hónapban. A brit autók fő célországa továbbra is az Európai Unió, ide került az exportra szánt autók 55,4 százaléka, majd az Egyesült Államok, Törökország és Ausztrália következett.
Az SMMT előrejelzése szerint az Egyesült Királyság autógyártása idén 9,3 százalékkal, mintegy 910 ezerre esik vissza. Tavaly a gyártás 16,8 százalékkal nőtt, 2019 óta először lépte át az 1 milliót (1 025 474); 2022-ben 9,8 százalékkal esett 2021-hez képest, akkor készült hat évtizede a legkevesebb autó, 775 014 darab.
Dübörög a Dacia
Romániában 8,66 százalékkal nőtt az autóipari termelés az év első hat hónapjában - közölte pénteken a romániai autógyártók egyesülete (ACAROM).
Az első fél évben 292 378 személygépkocsit gyártottak, míg 2023 azonos időszakában 269 088-at. Az Automobile Dacia 169 998, a Ford Otosan pedig 122 380 gépkocsit állított elő.
Júniusban az ágazat teljesítménye 11,32 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A termelés 46 032 személygépkocsi volt, ebből az Automobile Dacia 24 505-tel, a Ford Otosan pedig 21 527-tel részesedett.
Ágazati szakértők szerint 2024-ben rekordot dönthet a romániai autógyártás. Jelenleg a tavalyi volt minden idők legnagyobb termelési volumene, 513 050 személygépkocsival.
(via MTI)