Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
5p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Azokban a kerületekben, ahol jól tették a dolgukat az ellenzéki jelöltek a social média térben, megszerezték a győzelmet. Az Ynsight és a Silberstein and Partners közös elemzéséből kiderül, hogyan teljesített Tarlós István, Karácsony Gergely, Puzsér Róbert Berki Krisztián az online küzdelemben.
Forrás: Karácsony Gergely Facebook


Bauer Zsófia, az Ynsight kutatási igazgatója és Mezei Márk, a Silberstein and Partners kommunikációs ügynökség vezetője közösen elemezte az önkormányzati választás résztvevőineksocial mediás jelenlétét a voksolást megelőző időszakban, budapesti fókusszal.

Középpontban a főpolgármester-választási kampány, valamint a különböző kerületi jelöltek online térben folytatott küzdelme állt. Elsősorban azokra a kerületekre koncentráltak, ahol polgármester-váltás történt. Nem a posztok népszerűsítésére fordított összegek viszonyában vizsgálták a közösségi kommunikációt, hanem azt nézték, mivel találkozott az "egyszerű és hétköznapi" felhasználó.

Nincs kampány social media nélkül

A közösségi médiában történő üzenetközlés, mozgósítás elengedhetetlen része a modern választási kampányoknak. 2018 óta, azaz a korlátozott médiaszereplések, plakátkihelyezési lehetőségek beszűkülése miatt elsősorban az ellenzék körében vált népszerű kampányeszközzé a közösségi média. (Ezen a téren még mindig elsősorban Facebook jelenlétről beszélhetünk, írják közleményükben, bár egyre több politikus, párt és helyi szervezet kezdett már Instagram használatba is.)

Jelenlét és aktivitás

Az ellenzéki összefogás jelöltjei, Balog Róbert kivételével, mind jelen voltak és aktívan kampányoltak Facebookon (túlnyomó többségük azonos arculati elemeket is használtak). A Fidesz-KDNP, valamint a független jelöltek esetében alacsonyabb jelenlétet találtak az elemzők. 21 jelölt közül 3 Fidesz-KDNP jelöltnek (Dr. Láng Zsolt, Pokorni Zoltán, Horváth Tamás), valamint az általuk támogatott Tarlós Istvánnak nem volt saját politikusi oldala, így ők az esélyt sem adták meg maguknak, hogy az online kampány közösségi elemét kihasználják.

Amellett, hogy kevesebb jelölt küzdött az online térben, a jelenlévők aktivitása, valamint ennek következtében az azokra adott követői reakciók is többségében elmaradtak a kormánypárti jelöltek esetében. Míg a Fidesz-KDNP támogatását élvező jelöltek átlagosan 108 alkalommal posztoltak közönségüknek, ez a szám az ellenzéki-összefogás oldalán 145 volt. Az ajánlások gyűjtésének kezdetétől, a választások napjáig az átlagos napi aktivitást vizsgálva, akkor az összefogás esetében ez 34 százalékkal magasabb volt.

Ha figyelmünket azokra a kerületekre fordítjuk, ahol fordítani tudott az ellenzéki összefogás, azt láthatjuk, hogy mindegyik jelölt aktívabb volt online. Kiemelten magas a különbség a polgármestert váltó budai kerületekben (I., II. és XI) – amelyekben többen kormánypárti győzelemre számítottak, valamint a VI. és VII. kerület esetében, ahol a kormánypárti jelöltek más kampányeszközökhöz nyúltak.



Követők megszólítása: az ellenzéki jelöltek jobban értették a nép nyelvét.

A kerületek nagyobb részében a magasabb aktivitás (valamint a bejegyzések kiemelése) miatt a kutatók magasabb abszolút engagement számokat regisztráltak. A követők megszólításának sikerességéhez, a bevonódásuk mértékének megértéséhez fontos figyelembe venni, hogy az egyes oldalnak hány követője van. A kormánypártiak közül többen a korábbi ciklusban polgármesterek voltak, így magasabb követői bázissal rendelkeztek, mint az újonnan érkezők, esetleg korábban civilként tevékenykedő ellenzéki jelöltek. Ha azonban a követőszámra vetítjük a like-ok, kommetek és megosztások összegét, akkor sokkal nagyobb ellenzéki előnyöket tapasztalhatunk. A legmarkánsabb különbség a XI. kerületben tapasztalható, ahol Dr. László Imre követőinek aktivitása több, mint 10-szerese a korábbi polgármester, Dr. Hoffmann Tamásénak.

Főpolgármester-jelöltek küzdelme

Az elemzők még kiugróbb különbségeket tapasztaltak, amikor a főpolgármesterjelöltek aktivitását vizsgálták.



Az elemzők pontokba szedték az egyes jelöltekkel kapcsolatos megállapításokat:

Meglepő, hogy Tarlós István nem folytatott önálló Facebook kampányt, helyette a Fidesz oldalán mindössze 11 olyan poszt jelent meg, amely a volt főpolgármester támogatására buzdított.

Karácsony Gergely kiemelkedően sokat posztolt, ezzel rengeteg aktivitást váltott ki követőiből. Magasan az újonnan megválasztott főpolgármester oldala mutatja a legmagasabb bevonódást.

Puzsér Róbert összességében jóval kevesebb bejegyzést tett közzé, azonban ezekre kiemelkedő mennyiségű reakciót kapott (átlagosan a posztjaira kapott reakciók jóval meghaladják Karácsonyét és Berkiét. Posztjai alatt éles viták alakultak ki követői és ellenzői között. Ha tovább bontjuk az adatokat azonban azt láthatjuk, hogy követői bázisa átlagosan kisebb aktivitást mutatott, mint Karácsonyé.

Berki Krisztián az időszakban megjelenő 240 posztja közül mindössze 81 érintette a választásokat, többségében a tőle megszokott bulvár témákat futtatta. Minden metrika azt mutatja, hogy a bulvár-celeb követőit érintették meg legkevésbé a választással kapcsolatos posztjai.


Az elemzők szerint a választási eredmények rámutatnak arra, hogy az egyéb kampányeszközök mellett, mindenképpen érdemes nagy hangsúlyt fektetni a közösségi média jelenlétre. Az ellenzéki összefogás közösségi médiában folytatott kampánya a folyamatos aktivitással, egységes kinézettel, valamint hasonló üzenetekkel sokat tett a mozgósításért, a kampány központi gondolatainak célba juttatásáért. Az eltérő háttérrel rendelkező jelöltekről az online jelenlét alapján sokkal inkább a közös célok, semmint a különbözőség jött át. Az adatokból jól látszik, hogy üzeneteik megszólították és reakciókra bírták követőiket, amely hozzájárulhatott a sikerekhez. – nyilatkozta Bauer Zsófia az Ynsight Research kutatási igazgatója.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Hatalmas igen az Európai Parlamenttől
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 17:46
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén jóváhagyta, hogy a következő hosszú távú uniós költségvetésben a kohéziós és szociális finanszírozást a tagállamok új kihívásokra csoportosítsák át, válaszul az Európai Unió prioritásaira – közölte az uniós parlament szerdán.
Makro / Külgazdaság Megtáltosodott a spanyol ipari termelés
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 17:07
Júliusban zsinórban az ötödik hónapban, tavaly október óta a leggyorsabb ütemben nőtt a spanyol ipari termelés éves összevetésben – derült ki a spanyol statisztikai hivatal, az INE (Instituto Nacional de Estadística) adataiból.
Makro / Külgazdaság Tovább késik a magyarországi fellendülés
Herman Bernadett | 2025. szeptember 10. 16:45
A beruházások elmaradtak, emiatt tovább csúszik a magyar gazdaság fellendülése. Az inflációs várakozások magasak, emiatt jegybanki kamatvágás az idén már nem valószínű, és az államadósság leminősítésére sem számítanak az Erste Bank elemzői. Az Otthon Start programban viszont vannak kockázatok.
Makro / Külgazdaság Pá-pá Moszkva? Nagy bejelentést tett a Mol
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 12:58
Új kőolajlelőhelyet talált a Mol és az O&GD.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor nem kertelt, amikor a „Tisza-adóról” szóló nemzeti konzultációs kérdésről faggatták
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 10:56
A kormányfő az Öt YouTube-csatornáján adott interjúben azt mondta, a kérdést úgy fogalmazzák meg, hogy az a Fidesznek jó, a Tiszának pedig rossz legyen.
Makro / Külgazdaság Vajon mi történhet a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 10:22
Immár közel egy hete mozdulatlanok a nagykereskedelmi árak, más kérdés, hogy ezt nem kötelesek figyelembe venni a kiskereskedők. 
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor elkérhetné a receptet Hszi Csin-pingtől
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 09:25
Míg a hazai infláció stagnált augusztusban, addig a kínai csökkent.
Makro / Külgazdaság Nagy veszélyekre figyelmeztet a NAV
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 07:56
Magyarországon évente közel 1 milliárd szál adózatlan cigaretta kerül forgalomba.
Makro / Külgazdaság Nagy változás jön a magánegészségügyi intézményekben
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 07:37
November 1-jétől nem végezhetnek közfinanszírozott képalkotó vizsgálatokat, csak az állami intézményekben, amelyek már el is kezdték felvásárolni a CT- és MR-gépeket.
Makro / Külgazdaság Megmerevedtek a frontok Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 9. 08:30
A fogyasztói árak augusztusban ugyanúgy átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat, mint júliusban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG