5p

A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint például legfeljebb ötmillió forint összegű adóra, egy alkalommal, legfeljebb hat havi pótlékmentes fizetési halasztást vagy legfeljebb tizenkét havi pótlékmentes részletfizetést lehet kapni.

A legfrissebb Magyar Közlönyből az derül ki, hogy a kormány tegnap több, a gazdaság újraindítását elősegítő adózási intézkedést hozott. Ezeket részletezzük.

Adóigazgatási szabályok

A meglévő kedvezményeken túl az adóhatóság az adózónak és az adó megfizetésére kötelezett személynek a 2021. december 31-ig előterjesztett kérelmére az adóhatóságnál nyilvántartott, legfeljebb ötmillió forint összegű adóra, egy alkalommal, legfeljebb hat havi pótlékmentes fizetési halasztást vagy legfeljebb tizenkét havi pótlékmentes részletfizetést engedélyez, ha a kérelmező a kérelem benyújtásával egyidejűleg valószínűsíti, hogy a fizetési nehézség a veszélyhelyzetre vezethető vissza.

Adófizetési halasztást is lehet kérni. Fotó: depositphotos
Adófizetési halasztást is lehet kérni. Fotó: depositphotos

Az adóhatóság a nem természetes személy adózónak és az adó megfizetésére kötelezett személynek a 2021. december 31-éig előterjesztett kérelmére az őt terhelő adótartozást egy alkalommal, legfeljebb húsz százalékkal, de ötmillió forintot meg nem haladó összegben mérsékli, ha az adótartozás megfizetése a kérelmező gazdálkodási tevékenységét a veszélyhelyzetre visszavezethető okból ellehetetlenítené. Az adómérséklés csak egy adónem tekintetében kérelmezhető.

A turisztikai ágazattal összefüggő köztehercsökkentés

A turizmusfejlesztési hozzájárulás fizetésére kötelezettet a 2021. január 1-től 2021. december 31-éig terjedő időszakra nem terheli turizmusfejlesztési hozzájárulás fizetési kötelezettség, erre az időszakra a turizmusfejlesztési hozzájárulást nem kell megállapítania, bevallania és megfizetnie.

A szociális hozzájárulási adó kötelezettséggel összefüggő szabályok

A 2021-ben adott juttatások tekintetében nem terheli adókötelezettség a Széchenyi Pihenő Kártya kártyaszámlájára utalt béren kívüli juttatásnak minősülő összeget.

Nem kell szociális hozzájárulási adót fizetni a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerinti reprezentáció és üzleti ajándék juttatása után, ha a juttatás e rendelet hatálybalépésének napja és a 2021. december 31. közötti időszakban történik.

A Szocho törvény bekezdésétől eltérően e rendelet hatálybalépésének napja és 2021. december 31. között létrejött munkaviszony esetében munkaerőpiacra lépő az is, aki az állami adó- és vámhatóság rendelkezésére álló adatok szerint a kedvezményezett foglalkoztatás kezdetének hónapját megelőző 183 napon belül legfeljebb 92 napig rendelkezett a társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló 2019. évi CXXII. törvény szerinti biztosítási kötelezettséggel járó munkaviszonnyal, egyéni, társas vállalkozói jogviszonnyal.

A Széchenyi Pihenő Kártya formájában – béren kívüli juttatásként – adható összeg emelése

A 2021-ben az Szja törvénytől eltérően a Széchenyi Pihenő Kártya

a)  szálláshely alszámlájára utalt támogatás legfeljebb évi 400 ezer forint,

b)  vendéglátás alszámlájára utalt támogatás legfeljebb évi 265 ezer forint,

c)  szabadidő alszámlájára utal utalt támogatás legfeljebb évi 135 ezer forint

összegig minősül béren kívüli juttatásnak.

A 2021-ben az éves rekreációs keretösszeg

- ha a munkáltató költségvetési szerv:

  • évi 400 ezer forint, ha a munkavállaló munkaviszonya egész évben fennáll,
  •  a 400 ezer forintnak a munkavállaló által az adott munkáltatónál az adóévben a juttatás alapjául szolgáló jogviszonyban töltött napokkal arányos összege, ha a munkavállaló munkaviszonya csak az év egy részében áll fenn,
  • évi 400 ezer forint, ha a magánszemély munkaviszonya a magánszemély halála miatt szűnik meg,

- más munkáltató esetében

  • évi 800 ezer forint, ha a munkavállaló munkaviszonya egész évben fennáll,
  • a 800 ezer forintnak a munkavállaló által az adott munkáltatónál az adóévben a juttatás alapjául szolgáló jogviszonyban töltött napokkal arányos összege, ha a munkavállaló munkaviszonya csak az év egy részében áll fenn,
  • évi 800 ezer forint, ha a magánszemély munkaviszonya a magánszemély halála miatt szűnik meg.

A 2021. január 1. és 2021. június 30. között eltöltött vendégéjszaka utáni idegenforgalmi adót az adó alanyának nem kell megfizetnie, az adó beszedésére kötelezettnek nem kell beszednie, befizetnie, a megállapított, de be nem szedett adót azonban – kivéve, ha annak összege nulla – be kell vallania az adóhatósághoz.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Tízből hét befektető már az AI segítségével hoz döntést
Privátbankár.hu | 2026. október 5. 19:43
A befektetők közel fele influenszerektől is tájékozódik. 
Makro / Külgazdaság Megelégelte Magyar Péter kritikáit, a köztársasági elnökhöz fordult az ÁSZ vezetője
Privátbankár.hu | 2026. október 5. 19:24
Nyílt levelet írt Windisch László, amiben arra kérte Magyar Pétert, tartsa tiszteletben a tőle független intézmények autonómiáját.
Makro / Külgazdaság Trump nem tud mit tenni? A magas üzemanyagáron bukhat el a félidős választás
Kollár Dóra | 2026. október 5. 18:29
Nagyon megváltozhat az amerikai politikai helyzet a félidős választások után.
Makro / Külgazdaság Kiderült, mennyibe kerülnek Mészáros Lőrinc magángépei
Privátbankár.hu | 2026. október 5. 16:27
A Bombardier Global 6500-as típusért 22 milliárd forintot fizetett az ország leggazdagabb embere.
Makro / Külgazdaság Közeleg az igazság órája a Tisza-kormány számára
Imre Lőrinc | 2026. október 5. 14:40
Célegyenesbe fordult a 2027-es költségvetési törvényjavaslat kidolgozása, amit legkésőbb október 31-ig kell benyújtania a kabinetnek az Országgyűlés elé. A hétvégi kétnapos, Erdőbényén tartott kormányülésen is központi téma volt a jövő évi büdzsé, ami a nagy nemzetközi hitelminősítők szemében a Tisza-kormány első igazi lakmuszpapírja lehet – erről beszélt Imre Lőrinc, az Mfor és a Privátbankár újságírója a Trend FM hétfői adásában.
Makro / Külgazdaság Ingatlanok, megtakarítások, tartozás: itt vannak az NVVH vezetőinek vagyonnyilatkozatai
Privátbankár.hu | 2026. október 5. 13:21
Unger Anna egy bicskei családi háznak, Tasnády Katalin négy budapesti lakásnak a tulajdonosa.
Makro / Külgazdaság Meglepő, mennyire szeretjük ezt a nyugdíj-megtakarítási formát
Privátbankár.hu | 2026. október 5. 11:59
Nyolc év alatt megduplázódott a nyugdíjbiztosításokra kért adó-visszatérítések száma, és az ezen a megtakarítási módon, illetve az önkéntes pénztárak révén igényelt adójóváírások átlagos összege is lassan felzárkózik a nyugdíj-előtakarékossági számláéhoz.
Makro / Külgazdaság Kisbalta helyett motoros fűrész – de még mindig nagy a lyuk a költségvetésben
Privátbankár.hu | 2026. október 5. 11:49
Az első 9 hónap így 5261,9 milliárd forint mínusz.
Makro / Külgazdaság Új központ nő ki a Nemzeti Oltóanyaggyár helyén
Privátbankár.hu | 2026. október 5. 07:30
Évekig lógott a levegőben a debreceni Nemzeti Oltóanyaggyár megvalósítása. Most kiderült: a Debreceni Egyetem a tettek mezejére lépett. 
Makro / Külgazdaság Megjött a válasz Moszkvából Zelenszkij fenyegetésére
Privátbankár.hu | 2026. október 4. 14:52
Fokozzák a csapásokat a csapások fokozására válaszul.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG