A vásárlók csaknem 75 százaléka vásárol élelmiszert az ár alapján, és csupán fele tekint elsődleges szempontként a minőségre – ismertette a Világgazdaság a Médiaunió Alapítvány felmérését. Ez alapján a vidékiek átlag felett, 80 százalékban árérzékenyek, még a fővárosban élők körében 60 százalékos a vásárlást befolyásoló tényezők közül az ár.
A megkérdezettek közül szinte mindegyik (95%) azt állította, hogy szívesen vesz magyar élelmiszert, a gyakorlatban azonban csak körülbelül minden harmadik vevőről mondható el, hogy meg is teszi. Hazai termékek közül leginkább zöldségből és gyümölcsből vásárolnak szívesen, a nagy többség a hús, a felvágott, valamint a tej, tejtermék és tojás kategóriában választ hazait, a többi termékkörben már bőven 50 százalék alá csappan a magyar terméket választók köre.