"Maga a készségfejlesztés nem rossz dolog, de a magyar oktatás hagyományaitól tökéletesen idegen" - fogalmazott az MTI-nek a NOE elnöke. Egy átgondolatlan és "rendkívül hibás" reformról van szó, amit szeretnénk, ha visszavonnának, mert nem állja meg a helyét a jelenlegi körülmények között - mondta.
Felhívta a figyelmet arra, hogy ennek a reformnak sem szakmai, sem személyi, sem anyagi feltételei nincsenek meg. Arról is beszélt, hogy tiltakoznak az iskolabezárások és az iskola-összevonások ellen is, hiszen ez a kistelepülések lelkét jelentő központokat, az iskolákat szünteti meg, teszi marginálissá. Ezzel véleménye szerint számos kistelepülést hoznak reménytelen helyzetbe. Hozzátette: itt gyakorlatilag a vidék elsorvasztása zajlik.
Ami nem szakrendszerű A reform gyakorlatilag azt jelenti, hogy hat évre növekszik az alsó tagozat, ahol tanítók taníthatnak, akiknek a munkabére alacsonyabb, mint a felső tagozaton oktató tanároké - mutatott rá Fábián Bertalan. |
A reform gyakorlatilag azt jelenti, hogy hat évre növekszik az alsó tagozat, ahol tanítók taníthatnak, akiknek a munkabére alacsonyabb, mint a felső tagozaton oktató tanároké - mutatott rá Fábián Bertalan.
Az intézkedés ez év szeptemberétől lépett életbe az iskolákban, az intézményeknek tantervükben kellett meghatározniuk, hogy a kötelező és nem kötelező időkeret mekkora hányadát fordítják szakrendszerű és nem szakrendszerű oktatásra - a törvényben meghatározott keretek között.
Milyen az ideális munkavállaló? Tanuljon oroszul!
Olvasson a magas GDP-ért!
Hiller: ma már a minőség a mérvadó
Felújított iskolák tátonganak az ürességtől
MTI