4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német precizitás kezd eltűnni az ottani nemzeti vasúttársaságnál, sőt. A problémák kezelésére 15 360 milliárd forintnak megfelelő eurót ígérnek. 

A német vasút korábban azok között az intézmények között szerepelt, amelyekre büszkék voltak a németek, ám az utóbbi időben szégyent hoz az országra. Szakértők szerint a Deutsche Bahn a krónikus válság állapotába került – állapította meg a berlini számvevőszék, amely normális esetben tartózkodni szokott a drámai megfogalmazásoktól.

Egyre több a gond a régen bezzegvasúttársaságként emlegetett Deutsche Bahnnál. Fotó: Pixabay
Egyre több a gond a régen bezzegvasúttársaságként emlegetett Deutsche Bahnnál. Fotó: Pixabay

A szervezet idei jelentése szerint a vasúttársaság, amely felelős a vasúti pályákért, az állomásokért, a biztosítóberendezésekért, a helyi és távolsági járatokért, kezd feneketlen veremmé válni, ami csak nyeli az adófizetők pénzét. A teljesen állami tulajdonban lévő vállalat adósságállománya meghaladja a 30 milliárd eurót. A brit Guardian összefoglalója szerint a járatok megbízhatatlanná váltak, a késések tíz perctől kezdve több óráig is tarthatnak. Az osztrák szomszédok arra panaszkodnak, hogy ezek átgyűrűznek az ő vasúti közlekedésükbe is. A svájciak „megoldották” a problémát: saját járataik nem várják be a hozzájuk csatlakozó német vasúti járatokat.

Hasonló volt a forgatókönyv szeptemberben a MÁV és az osztrák vasúttársaság, az ÖBB között. Ahogy arról laptársunk, az ugyancsak a Klasszis Média által kiadott Mfor beszámolt, a cég megelégelte, hogy a MÁV-nak a Budapest–Győr fővonalon közlekedő nemzetközi vonatokat sem sikerül jelentősebb késés nélkül eljuttatni Bécsbe, ezért úgy döntöttek, nemes egyszerűséggel levágják a Bécstől keletre tartó részeket. 

A Guardiannak nyilatkozó Max Winter 43 éves tanár nyolc évvel ezelőtt elvállalt egy állást Wolfsburgban, ami 140 kilométerre van lakóhelyétől, Berlintől. Akkor nem volt gond azzal, hogy a két várost összekötő gyorsvasút reggel egy óra alatt elvitte munkahelyére, majd este vissza, miközben autóval ez háromszor ennyi ideig tartott volna. Ahogy mondja, az idei évben adta fel, hogy védje a Deutsche Bahnt, ha társaságban szóba kerül a vasút. Annak ellenére, hogy 4400 eurót - közel 1,7 millió forintot - fizet éves bérletére, az elmúlt hónapokban hetekre lezárták a vonalat építkezések miatt, és állandóvá váltak a késések. Ráadásul hiányzik a személyzet a szerelvényekről. Elérkezett az a pont, hogy lakást kellett bérelnie Wolfsburgban, mert teljesen megbízhatatlanná vált a napi oda-vissza vonatozás. 

Megvan az „Utálom a MÁV-ot” csoport német változata

Akárcsak a magyar MÁV esetén, amelynek ostorozására több csoport is alakult a közösségi médiában, a Deutsche Bahnt is az interneten szidják és gúnyolják az emberek.

Ez nem véletlen. A múlt év ugyanis rekordot hozott a késésekben. A hosszú távú járatok több mint harmada nem érkezett meg az állomásokra időben. A szakértők úgy látják, hogy a befektetések hiánya bosszulja most meg magát. Évtizedeken át magától értetődőnek vették, hogy a német vasút a világ legjobbjai között van, és kész. A bírálók azt is megemlítik, hogy nem kellett volna nemzetközi multivá tenni a Deutsche Bahnt, amelynek Arriva leányvállalata például tíz európai országban indít autóbuszjáratokat. 

A berlini kormány közlekedési minisztériuma természetesen a Deutsche Bahn vezetőségére mutogat. A vállalat 2023 első hat hónapjában 71 millió euró veszteséget (27,3 milliárd forint) szenvedett el, szemben a 2022. január-júniusi 424 millió eurós (162,8 milliárd forint) profittal. 

Volker Wissng közlekedési miniszter nemrégiben egy fórumon azt, mondta, hogy évtizedeken át elhanyagolták a vasutat, és 40 milliárd eurót (15 360 milliárd forint) ígért a hiányzó forrás pótlására 2027-ig. A Deutsche Bahn szóvivője elismerte, hogy a vasút nem tudott lépést tartani a megnövekedett személy- és teherforgalommal az elmúlt években. A közösségi média fórumain megszólalók szerint azonban ez az ígéret és beismerés túl kevés és túl későn hangzott el.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Jó hírt kapott a magyarok pénztárcája: ennyivel emelkedik a minimálbér!
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 16:49
Három évre előre megkötötték a bérmegállapodást.
Makro / Külgazdaság Magyar Péter jobb lenne a gazdaságnak, mint Orbán Viktor? A Klasszis Klub Live-ban Felcsuti Péterrel beszélgetünk
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:48
A közgazdász, bankár november 28-án, csütörtökön 15 óra 30 perckor lesz élő adásunk vendége. Felcsuti Péterrel átbeszéljük, mi a legfőbb baja az idén a tavalyihoz hasonlóan ismét recesszióba zuhant hazai gazdaságnak, kitérve egyebek mellett arra, hogyan lehetséges az, bár az Európai Unióban messze a legtöbb támogatást az Orbán-kormány adja a gazdaság szereplőinek, mégis szinte alig van mutató, amelyben ne lennénk tökutolsók. Vajon ezen változtathat-e egy kormányváltás, Magyar Péter kvázi megváltó is lehet, vagy csak leváltó – ha egyáltalán? Az élőben zajló stúdióbeszélgetésre ingyenesen lehet regisztrálni, majd azt online követni és kérdéseket feltenni.
Makro / Külgazdaság Ha ti úgy, mi is úgy – visszavágnak az oroszok egy másik fronton
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 07:05
Csak ugyanazt teszik, mint a „barátságtalan” nyugati országok, állítják.
Makro / Külgazdaság Íme Kína megelőző csapása, borult a forgatókönyv
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 14:16
Donald Trump, az Egyesült Államok megválasztott elnöke arra készül, hogy kormánya újabb büntetővámokat vezet az amerikai–kínai kereskedelemben. A rombolást azonban mintha Kína vette volna a kezébe.
Makro / Külgazdaság Újabb lesújtó hírt emésztgethet Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:01
Sztrájk miatt akadozhat az autógyártás a Volkswagennél, ami láttán a növekedési álmait nagyrészt erre az ágazatra építő nemzetgazdasági miniszter bosszankodhat.
Makro / Külgazdaság Alig vánszorog az unió gazdasága, de mi még annak is csak a hátát látjuk
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 11:09
A magyar bruttó hazai termék a III. negyedévben és az elmúlt egy évben is csökkent, ezzel a sereghajtók közé tartozunk az Európai Unióban. Mind a Visegrádi Négyekhez tartozó társaink, mind Ausztria és Románia jóval jobb teljesítményt tud felmutatni.
Makro / Külgazdaság Baj van a briteknél, de így is szívesen cserélnénk velük
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 09:14
A vártnál magasabb októberi infláció is csak 2,3 százalékot jelent, szemben a magyar 3,2-vel.
Makro / Külgazdaság Nocsak, mire is jó a munkáshitel!
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 08:36
A money.hu és a Használtautó.hu szakértői megnézték, hogy a 4 millió forint milyen, akár egyszerűbb teherszállításra is alkalmas használt járművekre lehet elég.
Makro / Külgazdaság Matolcsy Györgyék megüzenték: vigyázó szemünket a dollárra vessük!
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 17:40
A dollár erősödése és a kockázatkerülés tőkekiáramlást okozott a feltörekvő piacokon, így hazánkban is. Ráadásul a fejlett piaci hozamok közül is az amerikaiak emelkedtek a legjobban. A kelet-európai gazdaságok a vártnál gyengébben szerepeltek, de a 4,5 százalékos költségvetési hiánycél tartható, és a jövő évi növekedésre is jók a kilátások. A Magyar Nemzeti Bank a keddi kamatdöntést indokolta.
Makro / Külgazdaság Itt van a döntés, amire az ország várt
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 14:01
Nem változtatott a jegybanki alapkamaton a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG