Izgatottan várták a 2022-23-as tanévében megrendezett két Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! diákverseny - mely közül az őszin szakiskolák és technikumok, a tavaszin gimnáziumok tanulói mérték össze a tudásukat - 1-3. helyezettjei szeptember 22-ét. Aznap mehettek ugyanis Bécsbe, miután a diákverseny egyik támogatója, az Erste azzal díjazta a dobogósokat, hogy osztrák anyacégének pénzügyi edukációs központjában tölthettek el két órát.
Ki vonattal, ki autóval érkezett, de délelőtt 11 órakor már egy csapat kivételével, amely nem tudott eljönni, már minden tanuló a felkészítő tanáraikkal együtt nagy érdeklődéssel várta az Erste Financial Life Parkba, a FLIP-be való belépést.
Emlékeztetőül a 2022-23-as tanévben megrendezett két Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! diákverseny! végeredménye:
Szakiskolák és technikumok:
1. ANNOLAZO – Energetikai Technikum és Kollégium, Paks
Csapatkapitány: Dorozsmai-Varga Laura, felkészítő tanár: Schmidt Katalin2. Kadás PénzÜgyesek – Kecskeméti SZC Kada Elek Technikum
Csapatkapitány: Kovács Bettina, felkészítő tanár: Pintérné Szabó Terézia3. Radnótisták – Baranya Megyei SZC Radnóti Miklós Közgazdasági Technikum, Pécs
Csapatkapitány: Babos Dániel Gergő, felkészítő tanár: Poronyi Péter4. Coca Cola Light – Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Technikum
Csapatkapitány: Prumek János, felkészítő tanár: Dombiné Mirkó Ilona
Gimnáziumok:
1. SENza SEnSo - Gödöllői Református Líceum Gimnázium
Csapattagok: Biró Júlia, Braun Lea Johanna, Németh Ajsa, Nyikos András
Felkészítő tanár: Biró Anna
2. Mézik - Jurisich Miklós Gimnázium és Kollégium, Kőszeg
Csapattagok: Páli Ádám, Riegler Csenge, Szafián Réka, Szabó Attila
Felkészítő tanár: Kiss Zoltán3. Zsiffinek - Gödöllői Református Líceum Gimnázium
Csapattagok: Jeney Zalán, Jeney Lőrinc, Banai Gergely, Személyi Sebestyén
Felkészítő tanár: Dr. Kőrösiné Dr. Molnár Andrea
A hat csapat közül sajnálatosan a kőszegiek nem tudtak részt venni az eseményen.
Miután mindenki felírta a nevét az általa kiválasztott színű öntapadós matricára és azt felhelyezte a ruhájára, a két szakavatott animátor megtartott a bevezető ismertetőt. Mely után mindenki kapott egy tabletet, amellyel a kézben az első feladatként egyenként meg kellett határozniuk, hogy a választott pozíciójuknak (például kezdő dolgozó, vagy egyetemista) megfelelően „kapott” összegből mennyit költenek ételekre, italokra, ruhákra, műszaki cikkekre, utazásra, szórakozásra, s mennyit tesznek félre, a megspórolt összegeket pedig a párnacihában tartják, vagy befektetik, például aranyat vásárolnak-e. Az így kijött eredményeket aztán mindenki összehasonlíthatta az ausztriai kiadások összetételével.
Ezt követően két csoportra oszolva látogatták meg a diákok a FLIP három helyszínét. Az egyik egy képzeletbeli páncélterem volt, trezorokkal, a másikban arról lehetett hallani pro és kontra érveket, mi történik, ha valaki nem alkalmazottként, hanem egyéni vállalkozóként dolgozik. A harmadik helyszínen pedig az egyik csapattagnak fel kellett ülnie egy szobabiciklire, míg a többiek kérdésekre feleltek, s ha jó választ adtak, akkor társuknak könnyebbé vált a hajtás, ellenben, ha rosszat, akkor nehezebbé.
Egy kiadós ebéd után Bécs központjával is megismerkedhettek a diákok, mielőtt hazafelé vették az irányt.
Az eseményről készült fotókat itt lehet megtekinteni:
S hogy hogyan érezték magukat a diákok, azt ebben a videóban elmondják: