Döntés kérdése az is, hogy a szabálysértési eljárást a rendőrség vagy az önkormányzati jegyzők folytassák-e le. Miután a szmogriadó elrendelése települési hatáskör, vélhetően ez utóbbi megoldást választják - olvasható a Népszabadságban.
A napilap szerdai cikke szerint a vasárnapi és a hétfői események alapján nyilvánvaló, hogy senki nem készült fel a szigorúbb uniós levegővédelmi normák alkalmazására, amelyek tavaly ősz óta vannak érvényben.
A cikk felhívja a figyelmet arra, hogy az új közösségi szabályozás - amelyet Magyarország elsőként vett át - igen szigorú, azt azonban nem mérték fel, hogy mit jelent, ha már köbméterenként 75 mikrogrammnyi szálló por esetén életbe lép a tájékoztatási kötelezettség, száz mikrogrammnál pedig szmogriadót kell elrendelni. Pedig a korábbi adatok is figyelmeztettek rá: például a fővárosban több ponton számolni kell azzal, hogy évente ötven-hatvan, de néhol akár száz olyan nap is lehet, amikor a légszennyezettség mértéke az új határértéket túllépi - olvasható a cikkben.
A napilap egy másik cikke szerint az elmúlt telek tapasztalatai alapján évente 3-4 esetben kell elrendelni majd szmogriadót. A Közlekedéstudományi Intézet szakértői szerint pedig finomításra szorul a szmogrendelet, mert bár tízszer annyi légszennyező anyagot füstölnek a levegőbe a korszerűtlen gépkocsik, mint katalizátoros társaik, szmogriadó idején mégis közlekedhetnek.
Hány embert ölt meg a szmog? Hamarosan kiderül
Lefújták a riadót, teljes gázzal szennyezhetünk
Budapesten javul a helyzet - riadó Miskolcon is
Páros nap: az egyetlen büntetés, hogy megfulladunk
Szmogriadó: ne menjen utcára, ne üljön autóba!
Népszabadság