Bombaüzlet lett a cipődobálásból
Bombaüzletet csinált az az isztambuli cipőgyár, amely azt állítja, az üzemében készült lábbelivel célozta meg egy iraki újságíró George Bush amerikai elnököt bagdadi sajtókonferenciáján. Az elhíresült modell iránt olyan kereslet támadt világszerte, hogy meg kellett kétszerezni az üzem dolgozóinak számát.
Mint Serkan Türk, a Baydan gyár eladási igazgatója elmondta, az incidens óta eltelt kilenc nap alatt 370 ezer pár cipőre kaptak megrendelést, holott általában évente legfeljebb 15 ezret adnak el. A vállalatnak "normál körülmények között" 80 alkalmazottja van, de most további száz embert kellett felvennie a megrendelésáradat teljesítésére.
AZ igazgató hangsúlyozta: nem akarnak a hirtelen jött népszerűségből extraprofitot húzni, így továbbra is 27 dollár (5000 forint) a cipő nagykereskedelmi ára. Az igazságot a cipő gyártási helyéről egyébként immár nehéz lesz kideríteni: az ügyet vizsgáló amerikai és iraki biztonságiak ugyanis megsemmisítették a cipőket arra hivatkozva, hogy robbanóanyagokat kerestek benne.
Bush megmenti az autógyárakat
Bush olyat mondott, amilyet még sosem
MTI