A Budapest-Kelenföld-Ferencváros vasúti vonal kapacitásbővítésével sokat foglalkozott a sajtó az elmúlt napokban, egyes számítások szerint a kivitelezést elnyerő cég, a V-Híd Zrt. - amelyik történetesen a Mészáros Lőrinchez köthető vállalatbirodalomból került ki - kilométerenként 62 milliárd forintból végzi el a munkát. Annyi pontosítás feltétlenül szükséges, hogy ha csak a pályabővítést nézzük, akkor kilométerenként bő 56 milliárd forint jön ki, ám ha a Dunán átívelő híddal kapcsolatos teendőket is figyelembe vesszük, már 62 milliárdnál járunk.
A tegnapi Határozatok Tárában megjelent egy módosítás, amely a projekt támogatásával kapcsolatos. Ebben az szerepel, hogy projekt támogatását az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 2. prioritás többletkötelezettség-vállalásának terhére oldják meg. Egyben felhívják az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy "gondoskodjon a finanszírozáshoz szükséges 364, 3 milliárd forint összegű többletkötelezettség-vállalásnak a 2021–2027 közötti európai uniós forrásai terhére történő haladéktalan átforgatásáról és a már teljesített kifizetések elszámolásáról, amint erre a vonatkozó európai uniós szabályozás lehetőséget biztosít".
Szintén Palkovics László feladata, hogy "a Miniszterelnökséget vezető miniszter bevonásával biztosítsa, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz, valamint a 2021–2027 közötti európai uniós programozási időszak Magyarország számára elérhető európai uniós források felhasználása keretrendszerének tervezése és kialakítása során élvezzen elsőbbséget, és tegye meg a szükséges intézkedéseket a projekt európai uniós elszámolhatósága érdekében".
Kiderül továbbá a határozatból, hogy az átforgatás megvalósulásig a projektek 2023. december 31-ét követően felmerült költségeire ideiglenesen az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával biztosítják a fedezetet.