A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi, északi szakaszának kivitelezésére keresnek cégeket: a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. kiírta a megaprojekt új tenderét, vette észre a Világgazdaság. A nyílt eljárás a Ferencváros állomás és Soroksár közötti rész tervezésére és építésére vonatkozik.
A fejlesztés körülbelül 14 vágánykilométer hosszan zajlik majd kettő nyíltvonali vágányon egy nagyállomás (Soroksári út) érintésével. A tervezési és az engedélyezési sebesség is 80 kilométer per óra.
A munkára szeptember 20-ig lehet pályázni, és a kiírásban nem tüntették fel a beruházás becsült teljes értékét vagy nagyságrendjét, így izgalmas árajánlatokra lehet számítani. Azt azért kikötötték, hogy az ajánlatkérő meghúzhat egy vonalat, melyen felüli árajánlatokat már nem fogad el, illetve az is szerepel a tender szövegében, hogy ha csak egyetlen érvényes pályamű érkezik be, akkor eredménytelen a közbeszerzés.
Szűrik is a mezőnyt, pénzügyi szempontból csak az pályázhat, akinek az utolsó három üzleti évben legalább nettó 35 milliárd forint árbevétele volt vasút- és vágányépítésből, illetve az ezekhez kapcsolódó létesítmények kivitelezéséből.
A VG információi szerint az északi, Ferencváros-Soroksár szakasz külön tendereztetését az indokolta, hogy a folyamatot össze kellett hangolni a fővárosi HÉV-fejlesztésekkel.
(vg.hu)