3p

Elhalasztják a május végi adózási határidőt.

A veszélyhelyzet egyik legnagyobb adókönnyítése szerint a beszámolót és az ahhoz kapcsolódó éves bevallásokat elegendő szeptember 30-ig elkészíteni és beküldeni, sőt az adót is eddig az időpontig kell megfizetni - tájékoztatta az MTI-t Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára.

Izer Norbert
Izer Norbert

A változás nemcsak mintegy 600 ezer cégnek és szervezetnek jelent könnyebbséget, hanem több tízezer könyvelőnek és a könyvvizsgálóknak is. A kormány ezzel is segíteni kívánja a járvány miatt nehéz helyzetbe került vállalkozásokat és a munkahelyek védelmét - hangsúlyozta az államtitkár.

A kormány a veszélyhelyzetben - az elektronikus eszközök használatát engedélyezve - egyszerűsített a cégek, szervezetek testületi üléseinek megtartására vonatkozó szabályain. Az éves beszámolók elkészítése azonban még így is jelentős adminisztrációs terhet jelent, elkészítésük és elfogadásuk, illetve a könyvelőkkel, a könyvvizsgálókkal az egyeztetés a koronavírus-járvány miatt lényegesen bonyolultabbá, nehezebbé vált. A kormány ezért döntött a határidő szeptember végéig történő elhalasztásáról - mondta Izer Norbert.

Az egészségvédelmi szempontok mellett, az intézkedés gyakorlati hatása is számottevő, és nagy anyagi segítséget is jelent a cégeknek. Összességében ugyanis a Pénzügyminisztérium számítása szerint 200 milliárd forint marad négy hónappal tovább az érintetteknél - összegezett az államtitkár.

Az adókönnyítő szabály rendkívül egyszerű - szögezte le Izer Norbert. A beszámolót és az ahhoz kapcsolódó bevallásokat elegendő szeptember 30-ig elküldeni. Az ötféle bevallás mellett a transzferár-dokumentációt is elég szeptember végén benyújtani. A határidő halasztás természetesen az öt adófajta későbbi megfizetésére is vonatkozik. Vagyis a cégeknek a társasági adót, a kisvállalati adót, az innovációs járulékot, az energiaellátók jövedelemadóját és a helyi iparűzési adót szeptember 30-ig kell befizetni az államkasszába - sorolta az államtitkár.

A kedvező szabályok az eltérő üzleti éves adózókra is vonatkoznak akkor, ha a beszámoló közzétételi kötelezettségük április 22. és szeptember 30. között esedékes. A beszámoló készítési határidő maradt április 30-a, illetve május 31-e az úgynevezett közérdeklődésre számot tartó gazdálkodók esetében, vagyis a tőzsdei cégeknél, a bankoknál, a biztosítóknál és a befektetési vállalkozásoknál, de nekik is elegendő szeptember 30-ig benyújtani a bevallást, illetve befizetni az adót.

Ugyanakkor számításaik szerint 40 ezer cégnek, amelyeknek visszajár a társasági adó, érdemes minél előbb beküldeni a bevallását - jegyezte meg az államtitkár, megjegyezve, hogy tavaly 44 ezer cég összesen 73 milliárd forint társasági adót igényelt vissza.

A visszajáró összeg kiutalására vonatkozó szabály nem változott, azt az adóhivatal a bevallás beérkezésének napjától, de legkorábban az eredeti esedékességtől számított harminc napon belül utalja ki. Így, ha egy társasági adót visszaigénylő cég május 31-én benyújtja a bevallását, akkor június 30-ig a bankszámlájára kerül a jogszerűen visszaigényelt adó összege. Ha ezt követően érkezik az adóhivatalhoz a bevallás, akkor a beérkezés napjától számítódik a 30 napos határidő - magyarázta az államtitkár.

A határidő-halasztás tehát minden joghátrányt felülír - húzta alá Izer Norbert. Így szeptember 30-ig az adóhatóság nem szabhat ki se mulasztási bírságot, se késedelmi pótlékot - részletezte az intézkedés további előnyeit az államtitkár.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Közeleg az igazság órája a Tisza-kormány számára
Imre Lőrinc | 2026. október 5. 14:40
Célegyenesbe fordult a 2027-es költségvetési törvényjavaslat kidolgozása, amit legkésőbb október 31-ig kell benyújtania a kabinetnek az Országgyűlés elé. A hétvégi kétnapos, Erdőbényén tartott kormányülésen is központi téma volt a jövő évi büdzsé, ami a nagy nemzetközi hitelminősítők szemében a Tisza-kormány első igazi lakmuszpapírja lehet – erről beszélt Imre Lőrinc, az Mfor és a Privátbankár újságírója a Trend FM hétfői adásában.
Makro / Külgazdaság Ingatlanok, megtakarítások, tartozás: itt vannak az NVVH vezetőinek vagyonnyilatkozatai
Privátbankár.hu | 2026. október 5. 13:21
Unger Anna egy bicskei családi háznak, Tasnády Katalin négy budapesti lakásnak a tulajdonosa.
Makro / Külgazdaság Meglepő, mennyire szeretjük ezt a nyugdíj-megtakarítási formát
Privátbankár.hu | 2026. október 5. 11:59
Nyolc év alatt megduplázódott a nyugdíjbiztosításokra kért adó-visszatérítések száma, és az ezen a megtakarítási módon, illetve az önkéntes pénztárak révén igényelt adójóváírások átlagos összege is lassan felzárkózik a nyugdíj-előtakarékossági számláéhoz.
Makro / Külgazdaság Kisbalta helyett motoros fűrész – de még mindig nagy a lyuk a költségvetésben
Privátbankár.hu | 2026. október 5. 11:49
Az első 9 hónap így 5261,9 milliárd forint mínusz.
Makro / Külgazdaság Új központ nő ki a Nemzeti Oltóanyaggyár helyén
Privátbankár.hu | 2026. október 5. 07:30
Évekig lógott a levegőben a debreceni Nemzeti Oltóanyaggyár megvalósítása. Most kiderült: a Debreceni Egyetem a tettek mezejére lépett. 
Makro / Külgazdaság Megjött a válasz Moszkvából Zelenszkij fenyegetésére
Privátbankár.hu | 2026. október 4. 14:52
Fokozzák a csapásokat a csapások fokozására válaszul.
Makro / Külgazdaság Hétfőtől fontos számokat kapnak Magyar Péterék
Privátbankár.hu | 2026. október 4. 09:28
Infláció, kiskereskedelem, költségvetési hiány, ipari termelés – alapvető mutatókat közölnek a héten.
Makro / Külgazdaság Még drágább lehet a dízele
Privátbankár.hu | 2026. október 3. 14:03
Az Mfor Üzemanyagár-figyelő prognózisa szerint akár 3-5 forinttal mehet fel a gázolaj literjének az ára a jövő héten.
Makro / Külgazdaság Tanulmányokra fizetett közpénzmilliókat a Szuverenitásvédelmi Hivatal
Privátbankár.hu | 2026. október 2. 17:17
Két ügyvédi iroda összesen több mint 46 milliót kapott tanácsadásra és tanulmányokra.
Makro / Külgazdaság Tízből három magyar dolgozó bruttó 450 ezer forintnál is kevesebbet visz haza
Privátbankár.hu | 2026. október 2. 15:36
Az alsó két-három jövedelmi tizedhez tartozók keresete drámaian alacsony, bruttó egymillió forinttal viszont már csak néhány megyében lehet bekerülni a felső tíz százalék közé. Országosan ez a határ több mint 1 millió 270 ezer forintnál húzódik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG