3p
Tovább dübörögnek majd az online reklámok, a hagyományosak pedig tovább hanyatlanak a Dentsu Aegis Network előrejelzése szerint. A magyar reklámpiac várhatóan 7 százalékkal bővül.

A magyar reklámpiac várhatóan 7 százalékkal bővül az idén, főként a versenyszférának köszönhetően, mivel 2020 a politikai reklámköltések szempontjából várhatóan csendesebb időszak lesz a választási évnek számító 2019-nél - olvasható a Dentsu Aegis Network által évente közzétett, a világ 59 országra kiterjedő előrejelzésében, amit csütörtökön jutattak el az MTI-nek.

Magyarországon a reklámpiac bővülését részben az úgynevezett médiainfláció okozza, az, amikor a televíziós reklámhelyeket értékesítő két nagy kereskedőház jelentősen emeli az árait, aminek közvetett hatása más médiatípusok árait is felfelé mozdíthatja.

A magyar reklámpiacon a digitális csatornák részaránya idén várhatóan meghaladja a 42 százalékot. A televíziós hirdetések aránya 27 százalék körül alakul, a nyomtatott sajtóhoz az összes reklámköltés közel 16 százaléka jut majd el. A fennmaradó 15 százalékon osztozik az outdoor-, a rádió- és a mozi reklámok piaca.

A Dentsu Aegis Network szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 615,4 milliárd dollárt, ami 3,9 százalékos növekedés az előző évi 592,3 milliárd dollárral szemben. Mindez olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető, mint az amerikai elnökválasztás, a tokiói olimpia vagy a labdarúgó Európa-bajnokság.

Ugyanakkor arra is rámutattak, hogy bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál eltérő az egyes régiókban: miközben Latin-Amerikában és Európa keleti felén 9, illetve 5 százalék feletti növekedés várható, a nyugat-európai reklámköltések átlagos növekedése jóval 3 százalék alatt alakul majd, egyes országokban (Németország, Spanyolország, Olaszország) visszaesést is prognosztizálnak a szakemberek.

Az előrejelzés szerint a korábbi évek trendjét folytatva összességében tovább csökken a tradicionális médiumok szerepe, miközben a digitális reklámok aránya idén már eléri a 45,7 százalékot. Várhatóan 2020 lesz az első olyan év, amikor a mobilhirdetések összértéke világszerte meghaladja a televíziós hirdetésekét.

Szintén erősen, akár 20 százalékkal is bővülhet az online médiafelületek automatizált értékesítési piaca, ebbe a kategóriába tartoznak például a Google-on és a Facebookon futó hirdetések is. Ezt a folyamatot erősíti, hogy továbbra is jelentősen nő a közösségi média felhasználóinak száma, ez utóbbi idén már csaknem eléri a 3 milliárdot.

A Dentsu Aegis Network a japán Dentsu Inc-hez tartozó, a világ 143 országában 45 000 szakemberrel működő,  kreatív, média, marketing és CRM szolgáltatásokat nyújtó ügynökségi hálózat.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Nagy Márton: Dolgozunk a Budapest-New York járat helyreállításán
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 16:42
A nemzetgazdasági miniszter a turizmusról tárgyalt az Egyesült Államokban. 
Makro / Külgazdaság Szigorítja az orosz állampolgárok vízumfeltételeit az EU
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 14:32
Az orosz állampolgároknak minden alkalommal új vízumot kell igényelniük, ha az Európai Unióba akarnak utazni. Az EU a kérelmezők szoros és gyakori ellenőrzése miatt döntött így.
Makro / Külgazdaság Mol: Lehetséges a leválás az orosz olajról
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 13:58
Változtatott álláspontján a Mol, most már lehetségesnek tartják, hogy az Adria-kőolajvezetéken keresztül is ellássák a százhalombattai finomítót. A bejelentés éppen az Orbán-Trump találkozó napján érkezett.
Makro / Külgazdaság Ez lehet a nagy deal: kiszivárgott, miről állapodhatott meg Orbán Viktor és Donald Trump
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 12:40
A Bloomberg szellőztette meg a várható megállapodás részleteit.
Makro / Külgazdaság Ha csak Varga Mihályon múlna, egy ideig még nem lenne kamatcsökkentés
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 12:00
A közép-kelet-európai országok az elmúlt években kiemelkedő eredményeket értek el az infláció csökkentésében, ugyanakkor továbbra is fontos feladat az inflációs várakozások mérséklése, az árstabilitás helyreállítása és megőrzése – erről beszélt Varga Mihály a 7. Magyar – Lengyel Jegybanki Konferencián Varsóban.
Makro / Külgazdaság Nyílt levelet kapott Orbán Viktor a Trump-találkozó előtt
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 11:40
Erőteljes üzenetet küldtek az amerikai szenátorok, méghozzá az orosz olajvásárlásokkal kapcsolatban.
Makro / Külgazdaság Megüzenték Trumpék: nem érdemes az oroszokkal bizniszelni
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 11:20
Hatott az amerikai kommunikáció, a ciprusi központú Gunvor Group vissza is vonta az oroszországi cégre tett felvásárlási ajánlatát. 
Makro / Külgazdaság Trump nem állította meg a németeket, Merzék megtalálták az utat
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 10:50
Az Egyesült Államokba irányuló kivitelt a vámok sem döngölték bele a földbe.
Makro / Külgazdaság Holnaptól horror jön a kutakon, érdemes még ma tankolni
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 10:35
Mindkét üzemanyagtípus drágul holnaptól.
Makro / Külgazdaság Óriási bakot lőttek az elemzők a fontos kínai mutatóval kapcsolatban
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 10:00
Kína február óta a legalacsonyabb külkereskedelmi többlettel zárt októberben, miután az export váratlanul visszaesett, az import viszont nőtt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG