3p

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tovább dübörögnek majd az online reklámok, a hagyományosak pedig tovább hanyatlanak a Dentsu Aegis Network előrejelzése szerint. A magyar reklámpiac várhatóan 7 százalékkal bővül.

A magyar reklámpiac várhatóan 7 százalékkal bővül az idén, főként a versenyszférának köszönhetően, mivel 2020 a politikai reklámköltések szempontjából várhatóan csendesebb időszak lesz a választási évnek számító 2019-nél - olvasható a Dentsu Aegis Network által évente közzétett, a világ 59 országra kiterjedő előrejelzésében, amit csütörtökön jutattak el az MTI-nek.

Magyarországon a reklámpiac bővülését részben az úgynevezett médiainfláció okozza, az, amikor a televíziós reklámhelyeket értékesítő két nagy kereskedőház jelentősen emeli az árait, aminek közvetett hatása más médiatípusok árait is felfelé mozdíthatja.

A magyar reklámpiacon a digitális csatornák részaránya idén várhatóan meghaladja a 42 százalékot. A televíziós hirdetések aránya 27 százalék körül alakul, a nyomtatott sajtóhoz az összes reklámköltés közel 16 százaléka jut majd el. A fennmaradó 15 százalékon osztozik az outdoor-, a rádió- és a mozi reklámok piaca.

A Dentsu Aegis Network szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 615,4 milliárd dollárt, ami 3,9 százalékos növekedés az előző évi 592,3 milliárd dollárral szemben. Mindez olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető, mint az amerikai elnökválasztás, a tokiói olimpia vagy a labdarúgó Európa-bajnokság.

Ugyanakkor arra is rámutattak, hogy bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál eltérő az egyes régiókban: miközben Latin-Amerikában és Európa keleti felén 9, illetve 5 százalék feletti növekedés várható, a nyugat-európai reklámköltések átlagos növekedése jóval 3 százalék alatt alakul majd, egyes országokban (Németország, Spanyolország, Olaszország) visszaesést is prognosztizálnak a szakemberek.

Az előrejelzés szerint a korábbi évek trendjét folytatva összességében tovább csökken a tradicionális médiumok szerepe, miközben a digitális reklámok aránya idén már eléri a 45,7 százalékot. Várhatóan 2020 lesz az első olyan év, amikor a mobilhirdetések összértéke világszerte meghaladja a televíziós hirdetésekét.

Szintén erősen, akár 20 százalékkal is bővülhet az online médiafelületek automatizált értékesítési piaca, ebbe a kategóriába tartoznak például a Google-on és a Facebookon futó hirdetések is. Ezt a folyamatot erősíti, hogy továbbra is jelentősen nő a közösségi média felhasználóinak száma, ez utóbbi idén már csaknem eléri a 3 milliárdot.

A Dentsu Aegis Network a japán Dentsu Inc-hez tartozó, a világ 143 országában 45 000 szakemberrel működő,  kreatív, média, marketing és CRM szolgáltatásokat nyújtó ügynökségi hálózat.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Erről tárgyalt ma Orbán Viktor a török elnökkel
Imre Lőrinc | 2025. december 8. 17:55
A cél, hogy a jövőben 10 milliárd dollárra emelkedjen a magyar-török kereskedelmi forgalom értéke.
Makro / Külgazdaság Még mindig Németország Európa betege, ami nekünk is nagyon rossz hír
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 17:00
Az elemzők által vártnál jelentősebben erősödött a Sentix GmbH gazdaságkutató intézet euróövezeti befektetői hangulatindexe decemberben. A németországi befektetői bizalom alakulását tükröző konjunktúraindex ugyanakkor csökkent.
Makro / Külgazdaság 26 az 1 ellen: nem hazudtolta meg magát a magyar kormány
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 15:30
Hétfőn az európai uniós kormányok képviselői megszavazták az Európai Védelmi Ipari Programot (EDIP-et) létrehozó rendeletet – közölte az EU miniszteri Tanácsa.
Makro / Külgazdaság Nem a sertésmájas fogja helyrebillenteni a magyar gazdaságot
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 14:45
Az árrésstop kiterjesztésével végre elérte a kormány, hogy letörje az élelmiszer-nagybevásárlás árát – ehhez az kellett, hogy bő három évtizeddel a rendszerváltás után a családi kosár fele nem piaci logika alapján árazódik. Erről és a választási kampányüzenetekről is volt szó a Trend FM reggeli műsorában, ahol munkatársunk volt a vendég.
Makro / Külgazdaság Bajba kerülhet a Török Áramlat? Lefoglalták a vezetéket üzemeltető cég vagyonát
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 14:00
A Vedomosztyi nevű orosz lap arról ír, hogy lefoglalták a Török Áramlat kezelőjének vagyonát, miközben Orbán Viktor Isztambulba repült.
Makro / Külgazdaság November végéig 4070 milliárd forint hiány jött össze
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 11:31
A kormány szerint Magyarország pénzügyei rendezettek.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor elárulta, hogy miért utazik Törökországba
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 10:51
Nagy bejelentés jön a Török Áramlatról.
Makro / Külgazdaság Még olcsóbb lesz a benzin keddtől
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 09:46
A dízel ára nem változik.
Makro / Külgazdaság Parázs vita lehet ma a parlamentben
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 07:54
Húsz előterjesztés vitáját folytatja le hétfőn az Országgyűlés.
Makro / Külgazdaság A héten kiderül, mennyivel drágult hivatalosan az életünk
Privátbankár.hu | 2025. december 7. 14:31
A jövő héten jelenik meg az államháztartás november végi helyzetéről szóló gyorstájékoztató, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pedig ismerteti a novemberi infláció alakulását, az ipar és az építőipar teljesítményét is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG