3p
Tovább dübörögnek majd az online reklámok, a hagyományosak pedig tovább hanyatlanak a Dentsu Aegis Network előrejelzése szerint. A magyar reklámpiac várhatóan 7 százalékkal bővül.

A magyar reklámpiac várhatóan 7 százalékkal bővül az idén, főként a versenyszférának köszönhetően, mivel 2020 a politikai reklámköltések szempontjából várhatóan csendesebb időszak lesz a választási évnek számító 2019-nél - olvasható a Dentsu Aegis Network által évente közzétett, a világ 59 országra kiterjedő előrejelzésében, amit csütörtökön jutattak el az MTI-nek.

Magyarországon a reklámpiac bővülését részben az úgynevezett médiainfláció okozza, az, amikor a televíziós reklámhelyeket értékesítő két nagy kereskedőház jelentősen emeli az árait, aminek közvetett hatása más médiatípusok árait is felfelé mozdíthatja.

A magyar reklámpiacon a digitális csatornák részaránya idén várhatóan meghaladja a 42 százalékot. A televíziós hirdetések aránya 27 százalék körül alakul, a nyomtatott sajtóhoz az összes reklámköltés közel 16 százaléka jut majd el. A fennmaradó 15 százalékon osztozik az outdoor-, a rádió- és a mozi reklámok piaca.

A Dentsu Aegis Network szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 615,4 milliárd dollárt, ami 3,9 százalékos növekedés az előző évi 592,3 milliárd dollárral szemben. Mindez olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető, mint az amerikai elnökválasztás, a tokiói olimpia vagy a labdarúgó Európa-bajnokság.

Ugyanakkor arra is rámutattak, hogy bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál eltérő az egyes régiókban: miközben Latin-Amerikában és Európa keleti felén 9, illetve 5 százalék feletti növekedés várható, a nyugat-európai reklámköltések átlagos növekedése jóval 3 százalék alatt alakul majd, egyes országokban (Németország, Spanyolország, Olaszország) visszaesést is prognosztizálnak a szakemberek.

Az előrejelzés szerint a korábbi évek trendjét folytatva összességében tovább csökken a tradicionális médiumok szerepe, miközben a digitális reklámok aránya idén már eléri a 45,7 százalékot. Várhatóan 2020 lesz az első olyan év, amikor a mobilhirdetések összértéke világszerte meghaladja a televíziós hirdetésekét.

Szintén erősen, akár 20 százalékkal is bővülhet az online médiafelületek automatizált értékesítési piaca, ebbe a kategóriába tartoznak például a Google-on és a Facebookon futó hirdetések is. Ezt a folyamatot erősíti, hogy továbbra is jelentősen nő a közösségi média felhasználóinak száma, ez utóbbi idén már csaknem eléri a 3 milliárdot.

A Dentsu Aegis Network a japán Dentsu Inc-hez tartozó, a világ 143 országában 45 000 szakemberrel működő,  kreatív, média, marketing és CRM szolgáltatásokat nyújtó ügynökségi hálózat.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Leálltak Trump kitoloncoló járatai Venezuelába?
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 17:38
A repülőgépek nem érkeznek.
Makro / Külgazdaság Váratlan húzással csökkentenék az európai autóipar függőségét
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 13:20
Növelnék az újrahasznosítási arányt.
Makro / Külgazdaság Kiderült, mire készül Trump: csak a bemelegítés volt a venezuelai tanker lefoglalása
Litván Dániel | 2025. december 12. 10:12
Ha továbbmennek ezen az úton, akkor Iránnak és Oroszországnak is lesz min aggódnia.
Makro / Külgazdaság Keserű meglepetés a brit gazdaságban
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 09:32
A pénteki hivatalos adatok szerint Nagy-Britannia gazdasága váratlanul zsugorodott az októberig tartó három hónapban, ami valószínűleg növeli a Bank of England kamatcsökkentéseire vonatkozó várakozásokat.
Makro / Külgazdaság Magas szinten ragadt az infláció Romániában
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 09:11
Novemberben a fogyasztói árak 9,76 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest, a ráta pontosan megegyezik az októberivel – közölte pénteken az Országos Statisztikai Intézet (INS).
Makro / Külgazdaság Nem szikrázott az ipar októberben
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 08:49
Az előző év azonos időszakához mérten 2,7 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal bővült az ipari termelés.
Makro / Külgazdaság Most aztán tényleg előveheti a legszélesebb mosolyát Lázár János
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 08:30
Immár második hónapja nőtt ugyanis az építési és közlekedési miniszter által felügyelt ágazat éves szinten. Apró szépséghiba, hogy ehhez kellett az alacsony bázis.
Makro / Külgazdaság Hihetetlen alacsony szintre esett az amerikai külkereskedelmi deficit szeptemberben
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 06:59
Az áruexport szárnyal, az import csak kisebb mértékben nőtt. Több mint öt éve látott szintre süllyedt a külkereskedelmi hiány.
Makro / Külgazdaság Új GDP-szám érkezett, negyedjére vajon eltalálják az elemzők?
Imre Lőrinc | 2025. december 11. 19:19
Idén már sorozatban a harmadik évben kellett csalódniuk az elemzőknek: az év elején várt érdemi GDP-növekedés helyett 0,5 százalék alatti bővülés jöhet csak össze idehaza 2025-ben. A pozitív oldalon az infláció és a forintárfolyam emelhető ki, ugyanakkor a külső környezetnek való kitettségünk szinte semmit sem változott.
Makro / Külgazdaság Ezt nem teszi ki az Orbán-kormány az ablakba: Brüsszel bekeményített
Privátbankár.hu | 2025. december 11. 14:34
Több területen is kötelezettségszegési eljárást indított az Európai Bizottság.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG