A jegybank friss statisztikái szerint áprilisban 2891 új árfolyamgát-szerződést kötöttek az ügyfelek, az elmúlt 2 évben összesen több mint 175 ezer devizahitelt törlesztenek már rögzített árfolyamon. Egy hónap alatt 2 ezerrel, 478 ezerre csökkent a magyar lakosság devizahitel-szerződéseinek száma, ezeknek még mindig csak 35 százalékát vezették be az árfolyamgátba a magyar ügyfelek. Pedig a konstrukciót választók eddig legalább 15 milliárd forintot nyertek: két év alatt 35 milliárd forinttal kevesebbet kellett törleszteniük, a gyűjtőszámláikon viszont csak 20 milliárd forint tartozást halmoztak fel.
A nemzetgazdasági miniszter megismételte, hogy több forgatókönyvvel is készül a kormány a Kúria június 16-án várható jogegységi döntésére. Varga Mihály azt mondta: a Kúria döntése után minél gyorsabban szeretnének elkészíteni egy kormányjavaslatot. Eszerint ezt a terméket kivezetik a piacról, és hosszú távon nem lesz devizahitelezés Magyarországon. A kérdés az, hogyan tudják ezt minél gyorsabban megtenni: kell-e első lépésben forintosítani a devizahiteleket, vagy "egyből olyan megoldást kell keresni, ahol ezt rendezni lehet".
A Kúria hétfői ülésének óriási a tétje: az árfolyamrés tisztességtelensége mellett az egyoldalú szerződésmódosításokról és az árfolyamkockázat ügyfélre hárításáról is jogegységi döntés születhet.
A budapesti értéktőzsdén az OTP várja leginkább a Kúria hétfői döntését. A bankpapír árfolyama 10 százalékot esett néhány nap alatt, ma korrigálhatott volna, egy órával a tőzsdezárás előtt azonban úgy tűnik ez nem sikerül, igaz már nem olyan nagy a veszteség.
Az előző hónapban számításaink szerint 67 milliárd forinttal nőtt a hazai nyilvános befektetési alapok tőkéje, amiből 31 milliárd forint az árfolyamváltozások, azaz a hozam hatása volt, 36 milliárd forint pedig a friss tőke beáramlása. Ez a plusz 36 milliárdnyi tőke, elmarad az előző hónapoktól, sőt, másfél éve, 2012 decembere óta nem számoltunk ilyen alacsony értéket. Az állampapírok értékesítése viszont szépen megugrott, ez lehetett a jelenség egyik oka, a bankbetétekről később érkezik adat.
Magyarországon több mint 9500 Toyotát hívott be a gyártó ellenőrzésre. Az egyes Toyota típusokban előforduló, hibás légzsákok tavalyi javításának ellenőrzésére hívott be a szervizekbe a világon több mint kétmillió autót a Toyota, Magyarországon a 9582 érintett gépkocsi közül mintegy 2500-at újra vissazhívnak - mondta el a Toyota Motor Hungary pr-menedzsere.