A Meta komolyan fontolgatja, hogy elérhetővé tesz egy teljesen reklámmentes, előfizetéses verziót a népszerű közösségi oldalakból - értesült a New York Times. A Meta egyelőre nem kommentálta az értesüléseket.
Érdemes tudni, hogy a Meta vagy a Google-höz hasonló óriás techcégek éppen arra építették fel az üzleti modelljüket, hogy a felhasználói tevékenység alapján személyre szabják az oldalaikon megjelenő hirdetéseket. Így közvetetten az adatainkkal fizetünk a szolgáltatások használatáért.
Az Európai Unió az elmúlt években azonban egyre nagyobb hangsúlyt fektet az adatvédelmi előírások szigorítására: a GDPR bevezetésétől kezdve a techcégek adatkezelési gyakorlata ellen indított vizsgálatokon át például a digitális szolgálatásokról szóló rendelet bevezetéséig. A reklámmentes, fizetős változat is a szigorodó uniós követelményeknek igyekezne megfelelni. Ugyanakkor nem árt tudni, hogy a tervek nem arról szólnak, innentől csak előfizetésért lehetne használni ezeket a szolgáltatásokat: az ingyenes változatok továbbra is elérhetők lennének.