A Nielsen piackutató szerint a fogyasztói bizalmi index Magyarországon a harmadik negyedévivel megegyezően 37 pont volt a vizsgált időszakban. Görögországban 35 pont volt a mutató tavaly a negyedik negyedévben, tizenegy ponttal alacsonyabb, mint a harmadikban. Globálisan az index 1 ponttal romlott a harmadik negyedévi 1 pontos javulás után, így a negyedik negyedévi index átlagosan 92 pontot tett ki.
A 100 alatti pontérték az jelenti, hogy a fogyasztók pesszimisták, az a fölötti azt, hogy optimisták a kilátásokat illetően. A vizsgált 58 országból mindössze tízben volt 100 pont fölött a mutató: az első helyen India áll, 121 ponttal, majd a Fülöp-szigetek, Indonézia és Thaiföld következik.
Az elemzés szerint a fogyasztók hangulatára elsősorban az amerikai költségvetési hiánnyal, valamint az euróövezeti adósságválsággal kapcsolatos probléma nyomta rá a bélyegét. Ezért a fogyasztók 63 százaléka úgy látta a tavalyi év végén, hogy a következő tizenkét hónap nem kedvez kifejezetten a jelentősebb bevásárlásoknak.