3p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Bizottság szerint nincs minden rendben a magyar légiközlekedéssel sem.

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő azzal kezdi szombati bejegyzését, hogy egy hónapja rostokol Ferihegyen a magyar állam tulajdonában álló Airbus teherszállító repülőgép, amely az elmúlt hetekben csupán kétszer szállt fel, egy-egy órára – legutóbb Zalaegerszegig repült és vissza, feltehetően valamilyen ellenőrző repülést hajtott végre.

„A gép megvásárlása amúgy is gazdaságilag teljesen irracionális döntés volt Orbánéktól, de egy ilyen méregdrága repülőgép akkor a leggazdaságtalanabb, ha a földön áll (hiszen nem termel bevételt, de a biztosítása, karbantartása, amortizációja akkor is 'ketyeg')

- írja Hadházy, akinek a tétlenség okára is van magyarázata.

A nyilvános adatbázisokból, korábbi sajtóhírekből és a repülést ismerő szakértőktől jött információkból az is világos, hogy miért nem repül Orbán egyik kedvenc játékszere. December 1-től már nem a Wizzair üzemelteti az adófizetők pénzén vett óriásgépet. Néhány hónapja lehetett olvasni arról, hogy a nevében magyar, valójában kínai érdekeltségű 'Hungarian Airlines' fogja átvenni az üzemeltetést, de mostanra világos, hogy ez nem sikerült. Információim szerint a gépet eddig repülő Wizzair pilóták közül egyetlen kapitány sem ment át az új 'magyar' (kínai) légitársasághoz. Állítólag két elsőtiszt kivételével mindenki maradt inkább a Wizzairnél. Ahhoz viszont, hogy egy ilyen, hosszútávú repüléseket végző gép folyamatosan dolgozhasson, legalább 8-10 pilótára lenne szükség.

Ráadásul Hadházy szerint nincs is a magyar légügyi hatóságnál sincs olyan képzett szakember, akinek jogosultsága lenne egy ilyen óriásgép üzemeltetésnek ellenőrzésére. Mindez viszont a képviselő szerint „egy még komolyabb ügyhöz” vezet el: az Európai Unió ugyanis kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen azért, mert a légiközlekedés hatósági ellenőrzése elégtelen hazánkban.

Az erről szóló, 2024. december 16-ai bejelentés szerint:

„Magyarország nem tud elegendő létszámú képzett személyzetet felmutatni ahhoz, hogy megfelelően felügyelje az engedéllyel rendelkező üzemben tartókat és azok szabályos működését. Emellett nem alakított ki olyan megbízható irányítási rendszert sem, amely kidolgozott irányelvekre, eljárásokra és világos szervezeti struktúrára támaszkodva képes lenne biztosítani a rendeletnek való megfelelést. Magyarország nem gondoskodott arról sem, hogy a tanúsított szervezetek a tanúsítványok, jóváhagyások és engedélyek kiadása előtt teljesítsék a rájuk vonatkozó követelményeket. Hiányoznak továbbá a minősített szervezetek tevékenységeinek nyomon követésére szolgáló hatékony ellenőrzési programok is, ideértve a rendszeres auditokat és vizsgálatokat.”

Az Európai Bizottság ezért felszólító levelet küldött Magyarországnak, amelynek két hónapja van arra, hogy válaszoljon a levélre és orvosolja a Bizottság által feltárt hiányosságokat. Amennyiben nem kap kielégítő választ, a Bizottság úgy határozhat, hogy indokolással ellátott véleményt ad ki.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Hihetetlen, hogy milyen kartellezést lepleztek le a magyar hatóságok
Privátbankár.hu | 2025. december 5. 11:24
Tiltott módon egyeztettek az érintett cégek.
Makro / Külgazdaság Bod Péter Ákos: kiábrándító képet adnak gazdaságunkról a legújabb GDP-adatok
Privátbankár.hu | 2025. december 5. 10:59
Lényegében 2022 nyarától nem képes érdemi növekedést felmutatni a magyar gazdaság.
Makro / Külgazdaság Olcsóbb benzint hoz a Mikulás az autósoknak
Privátbankár.hu | 2025. december 5. 10:22
Az átlagárak tovább csökkenhetnek.
Makro / Külgazdaság Megjött az adat, ami eldöntheti, hogy merre mozdul a GDP az év végén
Imre Lőrinc | 2025. december 5. 08:30
Éves szinten nagyobb a csökkenés a szeptemberi mutatóhoz képest, havi alapon viszont ismét enyhén bővült az ipar teljesítménye októberben.
Makro / Külgazdaság Van egy kis gond: csak első ránézésre jött jó hír az Egyesült Államokból
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 16:40
Felemás számokat közöltek.
Makro / Külgazdaság Felemás számok jöttek az euróövezetből, mi történt a kiskereskedelemmel?
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 14:11
Stagnálás és növekedés is volt.
Makro / Külgazdaság Megint zsebrevágott 190 milliárdot az Orbán-kormány
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 12:37
Pedig előzetesen 80 milliárddal is megelégedett volna. A kamatokkal is lejjebb lehetett kicsit menni.
Makro / Külgazdaság Megint változik a benzinár pénteken
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 12:08
Sőt, a gázolajé sem marad ugyanannyi.
Makro / Külgazdaság Foghatják a fejüket az építőiparban érdekeltek az euróövezetben
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 11:29
A legnagyobb pozitívumnak a csökkenés csökkenését lehet értékelni.
Makro / Külgazdaság Ennyit tudott teljesíteni Orbán Viktor a béremelésre vonatkozó ígéreteiből
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 11:14
13 helyett 11 százalékra futotta, de legalább a miniszterelnök rémálma nem vált valóra.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG