A stuttgarti cég 60 éves fennállásának első "normál" gépkocsija persze csöppet sem lesz szokványos. A Panamera elnevezésű négyajtós limuzin mind felszereltségét és méretét, mind pedig árát tekintve a felső kategóriába tartozik. Motorját és alvázát a népszerű Cayenne modelltől "örökölte". A legerősebb változat motorterében nyolchengeres, két turbófeltöltős aggregát duruzsol, amely 500 lóerejével óránként 300 kilométeres sebességgel röpíti előre az üres állapotban is csaknem két tonna tömegű járművet - írta a Der Spiegel.
További képek a galériában - kattintson!
Műszakilag is rejteget újdonságot a Panamera: szakítva a Porsche hagyományos felépítési elvével, a limuzin motorja nem hátul, hanem elöl található. A friedrichshafeni Zeppelin cégtől származó ZF-nyomatékváltó a hátsó kerekeket hajtja meg, de persze - felárért - készül majd összkerék-meghajtású Panamera is. Úgyszintén felárért rendelhető elektronikusan vezérelt pneumatikus rugózás a kocsihoz - az alapkivitel kényelmét acélrugók biztosítják.
Ami a limuzin árát illeti, a Porsche új gyermeke aligha fog kilógni a Stuttgartban gyártott sportkocsik kategóriájából. Az alapkivitel ára is meghaladja majd a 80 ezer eurót (21 millió forintot).
Régi autóikban maradnak a németek
A Porsche felfalja a nagy Volswagent
A szuperluxus táptalaja: a válság
Luxusautó, bordélyház: így csalnak a támogatással
MTI