Később lehetne amerikai jogsihoz jutni
Fel akarja emelni 16 évről 17-re vagy 18-ra az autóvezetői korhatárt az Egyesült Államok befolyásos Közútbiztonsági Biztosítási Intézete. Adrian Lund, az intézet elnöke tisztában van vele, hogy nehéz lesz végigvinni az elképzelést, de a legdöntőbb, hogy a tizenévesek körében az autóbaleset a vezető halálok.
Beszédes adat, hogy csaknem tízszer annyi autóbalesetet okoznak a 16 évesek, mint a 30-és 59 közöttiek. Az adatban a halálos és nem halálos karambolok egyaránt benne vannak, az összevetéskor a vezetett úthosszt is arányosították, mivel a 16 évesek kevesebbet autóznak, mint a 30-59 év közöttiek.
Sok szülő is a korhatár felemelése ellen van, mert nem akar sofőrködni gyerekének, iskolába, sportrendezvényre fuvarozgatni őt egy autóközpontú társadalomban. Jó pár felnőtt azért tarthatja komikusnak az egész tervet, mert éppen mostanság szállítanák le a szeszesital fogyasztásának legális korhatárát 21-ről 18 esztendőre.
Gyorshajtás vagy csigatempó? Mindkettő halálos
MTI