A klímaváltozás befolyásolja, hogy az emberek melyik vállalatnál vállalnak munkát, illetve melyik cég termékeit vásárolják. Emellett – ami nem sok jót jósol az emberiségnek – gyerekvállalási hajlandóságukra is hatással van. Ez a Morning Consult közvélemény-kutató multi felméréséből derült ki, amit a HP számítástechnikai cég felkérésére készített.
A vizsgálat során Indiában, Mexikóban, Szingapúrban és az Egyesült Államokban élő embereket kérdeztek meg. Minden országban ezer-ezer fős mintával dolgoztak 2023 májusában. A felmérésből a CNBC szemlézett részleteket.
Kiderül, hogy a válaszadók 91 százalékát aggasztja a klímaváltozás. Az egyes következmények közül a magasabb hőmérséklet a megkérdezettek 62 százaléka tartja veszélyesnek. A vízhiány lehetőségét 51 százalékuk, a tengerszint emelkedését 43 százalékuk, a nagy árvizeket, esőzéseket szintén 43 százalékuk említette a globális felmelegedés káros következményei között.
A felmérés résztvevőinek 43 százaléka állította azt, hogy megfontolná az állásváltoztatást, ha munkaadójáról kiderülne, hogy közömbös a környezetvédelmi és a szociális kérdések iránt. Közel kétharmaduk, 64 százalékuk előnyben részesíti azokat a termékeket, amelyeket fenntartható módon állítanak elő. A válaszadók 60 százaléka azt állítja, hogy jóval nagyobb eséllyel vásárolja olyan cégek termékeit, amelyek elkötelezettek a fenntarthatóság mellett.
„Valószínűleg” többet fizetnének az így készült ruházati termékekért – mondta háromnegyedük. A fenntarthatóan gyártott elektronikai termékekért 59 százalékuk adna többet, míg a mobiltelefonok esetén 66 százalék ez az arány.
A felmérésből kiderült, hogy az emberek több mint fele, 53 százaléka figyelembe veszi a klímaváltozást is, amikor dönt arról, hogy hány gyermeket vállaljon. A megkérdezettek 51 százaléka szerint főként a vállalatok, 36 százalékuk szerint főként a fogyasztók dolga, hogy tegyenek a klímaváltozás megfékezéséért. A válaszadók 85 százalékának nőttek a megélhetési költségei az utóbbi időben, 57 százalékuk úgy érzi, sok időt és energiát igényel, hogy környezettudatosan vásároljon.