2p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Novemberben az újautó eladások közel harmadát kínai márkák adták Oroszországban, amely meredek emelkedés az év eleji tíz százalék alatti piaci részesedéshez képest - derül ki az Autostat orosz piackutató intézet csütörtöki adataiból.

A havi értékesítési adatokból egyre világosabb, hogy az ukrajnai háború miatt Oroszországból kivonuló nyugati cégek által hagyott űrt az ázsiai ország gyártói töltik be az egyébként zsugorodó piacon. Novemberben az újautó és kishaszongépjármű eladások 61,6 százalékkal 46 403-ra estek, az első tizenegy hónapban pedig 60,9 százalékkal 548 877-re csökkentek - közölte a napokban az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatokat tömörítő szervezet, az AEB járműgyártó-bizottsága. Amíg januárban a kínai gyártók 8235 járművet értékestettek, addig novemberre már ennek dupláját, 16 138 darabot, piaci részesedésük így 9,6 százalékról 31,3 százalékra ugrott a vizsgált időszakban.

Az orosz vásárlók számára korábban nem sokat mondtak az olyan márkák, mint a Haval, a Chery vagy a Geely, de a nyugati szankciók után sok vásárló számára a helyi gyártású járművek mellett ezek váltak elérhetővé, ugyanakkor továbbra is az orosz tulajdonú orosz AvtoVaz gyártmányai a legkeresettebeket.

A piac harmadát már most viszik a kínai márkák. Fotó: depositphotos
A piac harmadát már most viszik a kínai márkák. Fotó: depositphotos

A Ladákat gyártó társaság a teljes piac 45 százalékát tudhatta magáénak novemberben, míg a január-november közötti időszakban az összes eladott jármű 30 százalékát adta. Az év első 10 hónapjában Oroszország volt a kínai autóexport hatodik legnagyobb exportpiaca.

Az orosz piac azonban még méreteiben eltörpül a 35-ször nagyobb kínai mellett. Elemzők szerint jövőre 800 000 új személyautó találhat gazdára Oroszországban, ennek 35 százalékát adhatják majd a kínai márkák. Az ázsiai gyártók értékben még ennél is nagyobb szeletet vághatnak ki maguknak. Részesedésük 40 százalékra emelkedhet a jövőre 1500 ezer milliárd rubeles (23,9 milliárd dollár) piacon. (MTI)

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Véget érni látszik a Dacia szárnyalása?
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 15:22
A romániai autóipar erőteljesen beletaposott a fékbe. Mindkét ottani márka termelése csökkent.
Makro / Külgazdaság A béna kacsa esete a mestertervvel: van visszaút Oroszországba?
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 13:28
Donald Trump amerikai elnök állítólag azt a „rafinált” tervet eszelte ki, hogy „reciprok Nixonként” lehámozza Oroszországot Kínáról. Ennek az lehet az alapja, hogy fogalma sincs a lehetőségekről.
Makro / Külgazdaság Megjött a reakció Donald Trump újabb Európa-ellenes dührohamára
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 12:39
Az EU nem megy bele a sárdobálásba. 
Makro / Külgazdaság Örülhetnek a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 10:55
Mit érdemes tudni az üzemanyagárakról? 
Makro / Külgazdaság Hamarosan karnyújtásnyira kerülhetünk Belgrádtól
Privátbankár.hu | 2025. május 23. 16:16
Az idei év végére elkészül a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal modernizálása, a két ország fővárosa így gyakorlatilag karnyújtásra kerül egymástól – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Belgrádban.
Makro / Külgazdaság Kiderült, mi a legnagyobb természeti veszély az európai gazdaság számára
Privátbankár.hu | 2025. május 23. 15:46
A felszíni vízhiány jelenti a legjelentősebb természeti kockázatot az európai gazdaság számára – közölte az Európai Központi Bank (EKB) és az Oxfordi Egyetem kutatását ismertetve a Luxembourg Times című, angol nyelvű luxemburgi hírportál pénteken.
Makro / Külgazdaság 2027-re ígéri az új kőolajvezetéket Szijjártó Péter
Privátbankár.hu | 2025. május 23. 15:31
A tárcavezető arról számolt be, hogy Európa rendkívül összetett kihívásokkal néz szembe, és ezek közül az egyik az energiaválság, amely az Oroszországgal szembeni szankciók és Ukrajna számlájára írható.
Makro / Külgazdaság 4iG: Technológiai együttműködés Kazahsztánnal
Privátbankár.hu | 2025. május 23. 11:24
A kazah fél megerősítette elkötelezettségét.
Makro / Külgazdaság Kiderült, hogy mennyibe fog kerülni egy liter dízel
Privátbankár.hu | 2025. május 23. 10:42
Szombaton a benzin nagykereskedelmi ára ezúttal sem változik.
Makro / Külgazdaság „Hihetőbb a 382 ezer” – Bod Péter Ákos szerint félrevezető a béradat
Privátbankár.hu | 2025. május 23. 09:10
A minimálbér-emelés belengetése szembemegy a gazdasági realitásokkal.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG