Lehetőség nyílik arra, hogy Balatonakali, Balatonudvari, Csopak és Balatonkenese közforgalmú kikötőit ne adják el, hanem azok az önkormányzatok ingyenes használatába kerüljenek - írta Kontrát Károly (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő Facebook-oldalán csütörtökön. Lombár Gábor, az önkormányzatokat tömörítő Balatoni Szövetség elnöke az MTI-nek arról számolt be, hogy a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) átalakítási tervei miatt korábban egyeztetést kért a többségi állami tulajdonosi jogokat képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezetőjétől, Guller Zoltántól, aki csütörtökön fogadta.
A konstruktív megbeszélésen Guller Zoltán biztosított arról, hogy a BAHART reorganizációs tervében szereplő, négy eladásra szánt kikötő sorsáról egyeztethetnek a vállalat vezérigazgatójával a kikötők közösségi tulajdonban tartását kérő, érintett polgármesterek - számolt be a történtekről. A térség országgyűlési képviselőjének közösségi oldalán megjelent tájékoztatás arra utal, megállapodás születhet arról, hogy Balatonakali, Balatonudvari, Csopak és Balatonkenese közforgalmú kikötői Bahart-tulajdonban maradnak, és ingyenes használatba kaphatják a területileg illetékes önkormányzatok.
Lapunk is írt arról, hogy a BAHART igazgatósági elnökét február közepe óta Szabadics Zoltánnak hívják, aki személyesen is érdekelt lehet abban, hogy az állami cég tulajdonában lévő balatoni vitorláskikötők üzemeltetési jogának eladásával is felpezsdüljön a balatoni vitorlázás. A Szabadics Zoltán tulajdonában lévő SZ.Z. Szállodafejlesztő Kft. jelentős részben állami pénzből ugyanis olyan luxusszállodát épít Balatonfüreden, ahova vitorlás hajóval is érkezhetnek majd a vendégek. A Népszava írt arról először, hogy eladná a balatoni vitorláskikötők üzemeltetési jogát a BAHART, a cég emellett kikötőket zárna be, kempingeket, szállodát és hajókat adna el, valamint elbocsátásokra is készül. A terv néhány balatoni fideszes polgármesternek sem tetszik