Folytatódik a dráma a Szeged-Hódmezővásárhely közötti közlekedő tramtrainről: a Délmagyar exkluzív interjút közölt Lázár Jánossal, aki legutóbb a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, a MÁV-ot, és még magát a Délmagyart is felelőssé tette, amiért csak jóval a tervezett ár felett jönne össze a beruházás. Lázár szerint 100 százalékkal kerül többe a kivitelező Stadler ajánlata, a cég viszont ezt tegnap lapunknak is megcáfolta.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter most azt mondta a lapnak:
- a józan gondolkozást írja felül az NFM által előterjesztett fejlesztési igény, ami 23 milliárdról hirtelen 48,5 milliárd forintosra ugrott
- 10 pontban kéri Lázár az NFM-et, hogy tisztázza, akarja-e egyáltalán ezt a projektet
- Meglepné a minisztert, ha olyan válasszal rukkolna elő a fejlesztési minisztérium, amit elfogadna
- Ilyen áron biztos nem lesz tramtrain, az újratervezés miatt csúszik 1-2 évet a projekt
- Ez szimbolikus ügy, a kormánynak nemet kell mondani a túlárazásra
- Nem lehet abból rendszert csinálni, ami a vizes vb-n van, hogy napról napra drágul egy beruházás
- NFM-ről: "Az az érzésem, hogy voltak, akik úgy gondolták, hogy „a projekt ugyan nem áll meg a saját lábán, de Lázár miatt megcsináljuk. Majd eladjuk Lázár nevével a költségvetésnek". Az NFM közleményének az a legvérlázítóbb része, hogy ha nem fizeti ki az Unió, kifizetheti az állam. Ezt nem tudom elfogadni."
Ma egyébként kormányinfó is lesz, tehát szinte biztos, hogy Lázár János folytatja az NFM ekézést.