Fotó: MTVA/ Róka László |
Az IKEA eddig is mindent megtett, hogy vigyázzon a Földre és a társadalomra, ezt szeretné idén még magasabb szintre emelni világszerte
– jelentette ki az IKEA mai sajtótájékoztatóján Mounia El Hilali, az IKEA magyar-cseh-szlovák régiójának kereskedelmi vezetője. Az IKEA különleges tagja a budaörsi áruház, hiszen az első áruházuk volt a vasfüggöny innenső oldalán.
„Hálaképpen” 2019-ben a budaörsi, az Örs vezér téri, valamint a soroksári áruház kiemelkedő, 20,5 százalékos árbevétel-növekedést produkált, ezzel 90,3 milliárd forgalmat realizálva. Összesen több mint 6,7 millió látogató fordult meg a náluk, közülük 3,5 millióan vásároltak is. A magyar vásárlók 37,1 millió terméket vettek meg és átlagosan 21 783 forintot költöttek vásárlásonként.
A tavalyi év a változás éve is volt, mely fontos eleme, hogy megfizethetők maradtak a termékeik, valamint hogy online az ország bármelyik szegletéből elérhetők. Tavaly az online megkeresés 20,4 %-kal nőtt, az online shopping üzletág pedig 285,5 %-os teljesítménnyel zárt. Idén még nagyobb teret kap az úgynevezett People planet stratégia, amelyben a klímaváltozás miatti változások sürgősségére hívják fel a figyelmet. Ezért új korszak kezdődik az IKEA-nál, történelmének legnagyobb átalakítására kerül sor, melynek fókuszában bolygónk jövője áll.
A régióban elsőként indítottuk el csomagküldő szolgálatunkat itt, ahol nem csak bútorokat, hanem kiegészítő termékeket is rendelhetnek 200 felvételi ponton vásárlóink. Magyarországon a közeljövőben 4 átvételi pick-up pontot nyitnak Veszprémben, Debrecenben, Pécsen és Kecskeméten. Az Örs vezér terén és Budaörsön csomagmegőrző szekrényeket telepítenek majd, s a vásárló dönti el, mikor megy a megrendelt áruért. Jövő héten új mobil és desk-top weboldal indul, ahol kényelmesebb lesz a böngészés, és sok inspirációt találnak majd a magyarok. Az expressz kiszállítás Budapesten él majd, 24 órán belül, vagy másnap kiszállítják a cikkeket
– mondta el a közeljövő terveivel kapcsolatban Federica Barberis, az IKEA regionális értékesítési vezetője. Egyébként Párizs után nemsokára Bécsben fogják bevezetni a belvárosi IKEÁt, amely egy másik dimenzió. Hiszen itt nem lehet parkolni, a házhoz szállítás kerül előtérbe. Tervezési stúdiókat hoznak a jövőben létre, ahol még kisebb területen, lakberendezési konzulensek dolgoznak majd, ezt tesztelik épp Prágában már. Megvalósulnak majd IKEA shopok is, ahol a termékek csak egy területével találkozhat a vásárló, ezt Madridban tesztelik.
Vladimír Víšek, az IKEA regionális fenntarthatósági vezetője arról beszélt, hogy az IKEA idei mottója a fenntarthatóság és a klímapozititávás minden szinten. A svéd bútorgyártónál semmi nem megy a szemétbe, céljuk 0 %-ra vinni a gyár ökológiai lábnyomát, 2020-ban pedig 0 %-ra csökkenteni a szeméttermelést. Megújuló energiából már többet termelnek, mint amennyit felhasználnak, s a széndioxid-kibocsátás csökkentésére 200 millió eurót költenek idén erdőültetésre. Egy idő után szeretnék a kiszállítást is kizárólag elektromos járművekkel végezni majd. 2019-ben az IKEA megszüntette az egyszer használatos műanyagokat, csak újrahasznosítottal dolgozik. A soroksári áruházra szeretnének napelemet szerelni, hogy az energia 50 %-át így teremtsék elő.
Ami pedig a legnagyobb újdonságot jelenti 2020-ban, a Bútorok második élete projekt: elindul a használt bútorok visszavásárlása, cseréje, vagy eladományozása, sőt, akár felújítása, vagy alkatrészként való újrahasznosítása is. Szlovákiában már működik, hogy ugyanazon az áron adják el 1 éves garanciával, mint amelyen vásárolják, s csak másfél nap, amit az áruházban eltöltenek a használt bútorok. Új pozíciók létesítésével pedig szeretnék az ötvenpluszosoknak esélyt adni a munkaerőpiacon.