Ez egy halálos kimenetelű balesetnek köszönhető, amely a hónap elején történt a Párizstól keletre fekvő Reimsben, ahol egy 37 éves anyát, aki egy Citroen C3-ast vezetett, egy kisebb ütközés után repülő fémdarabok ütöttek fejbe.
Ez a legújabb fejlemény azóta, hogy a mára már megszűnt japán Takata körül zajlott 20 éves botrányban kiderült: légzsákjait a világ szinte összes vezető autógyártója beszerelte.
A légzsákok ammónium-nitrát gázt használnak az azonnali felfújáshoz. A gáz azonban forró és párás körülmények között elbomolhat, ami erős robbanásokhoz vezethet, amelyek repeszeket repíthetnek a vezető arcába.
Fotó: Depositphotos
A párizsi közlekedési minisztérium kedden elrendelte, hogy Korzikán és Franciaország tengerentúli területein tilos a Takata légzsákkal felszerelt összes márkájú autóval, valamint Franciaország szárazföldjén a 2011 előtti gyártású autókkal közlekedni.
A megkülönböztetés azért van, mert a melegebb éghajlat – például a Karib-térségben vagy a Földközi-tengeren – instabilabbá teszi a légzsákokat. A légzsákoknak tulajdonított 18 franciaországi halálesetből 16 a tengerentúli területeken történt.
Az érintett járművek számát 1,7 millióra becsülik. A minisztérium közölte, hogy további 800 000, 2011 után gyártott autó tulajdonosának kell jelentenie a problémát a szárazföldön a kereskedőiknél, és ki kell cseréltetnie a légzsákjaikat.
Az intézkedés jelentős előrelépés a reimsi tragédiára adott kezdeti reakcióhoz képest, amely csak bizonyos Citroën járművek – a CS3 és a DS3 – forgalmának leállítását jelentette. (BBC)