A Visa, az olimpiai és paralimpiai játékok hivatalos fizetéstechnológiai partnere, új adatokat tesz közzé az olimpiai játékok nyitó hétvégéjének első fogyasztási eredményeiről.
A digitális fizetések vezetőjének adatai alapján az olimpiai játékok pozitív hatást gyakorolnak a helyi kereskedelem élénkítésére:
- A párizsi kisvállalkozások 26 százalékos árbevétel növekedését tapasztalhattak az elmúlt év hasonló időszakához képest, a Visa kártyabirtokosok vásárlásai alapján, az olimpiai játékok első hétvégéjén.
- A költésekben a legjelentősebb növekedés a színházakban és múzeumokban érzékelhető Párizsban, ez a kategória 159 százalékkal emelkedett. Az élelmiszerboltokban 42 százalékos, az éttermekben 36 százalékos, a kiskereskedelmi áruk esetén 21 százalékos, szórakozásban 18 százalékos növekedés volt tapasztalható.
- A legnagyobb arányú Európán kívüli költés az Egyesült Államokból érkező Visa kártyabirtokosoktól származik (29 százalék), a költésekben a legjelentősebb éves növekedést a japán (+129 százalék) és a brazíl (+33 százalék) Visa kártyabirtokosok könyvelhették el
- Az érinteses fizetések aránya a párizsi nemzetközi költések esetén 78 százalék volt, 9 százalékkal több tavalyhoz képest
- A párizsi repülőjegy-foglalások 39 százalékkal nőttek az olimpiai játékok előtti időszakban, 2023 azonos időszakához képest
- A 35 év alattiak utazási ráfordításai 120 százalékkal nőttek
- Az Egyesült Államokból Párizsba érkező utazók száma nőtt legjelentősebben az előző évhez képest (+64 százalék), majd Németország (+61 százalék) és Spanyolország (+27 százalék) következik
- A fogyasztás jelentősen növekedett a Párizson kívüli olimpiai eseményeket rendező városokban is, mint például Saint-Etienne-ben (+214 százalék), Lille-ben (+100 százalék) és Marseille-ben (+38 százalék)
Charlotte Hogg, a Visa Europe vezérigazgatója a következőket emelte ki: „Mint az olimpiai mozgalom közel 40 éves, és a paralimpiai játékok 2002 óta tartó támogatója, első kézből tudjuk, milyen hatással lehetnek a játékok a házigazda ország gazdaságának fellendítésére, összhangban a Visa céljával, hogy mindenki számára mindenhol lehetőséget teremtsen.
Legfrissebb adataink jelentős növekedést mutatnak a nyitóünnepség hétvégéjén a Visa kártyabirtokosok fogyasztása alapján.
Különösen örömteli számunkra a francia kisvállalkozásoknál tapasztalt fogyasztásnövekedés, miután az elmúlt 4 évben Európában 13 millió kisvállalkozás digitalizációját segítettük, és a Visa Go alkalmazáson keresztül összekapcsoltuk őket a szurkolókkal.
A fiatalabb generációk fokozottabb részvétele - amelyeket az utazási adatok is alátámasztanak - szintén izgalmas fejlemény, és jól szemlélteti az olimpiai játékok mai és jövőbeli hatását és jelentőségét.”