A német Boschra nehéz év vár 2024-ben és 2025-ben – idézte Stefan Hartungot, a vállalat vezérigazgatóját a Reuters. A cégvezető, aki 2022 óta irányítja a vállalatot, a Handelsblatt gazdasági sajtóorgánumnak adott interjút.
A jövő évről azt mondta, hogy nehezebb lesz a korábban feltételezettnél, 2025-ről pedig azt, hogy jó eséllyel elhúzódhatnak a cég problémái. A vállalat menedzsmentje ezért arról gondolkodik, hogyan lehetne visszavágni az árbevétel- és profitvárakozásokat. Elkerülhetetlenek lesznek az elbocsátások a visszafejlesztendő területeken – utalt a már korábban bejelentett leépítésre, amire azért van szükség, mert a cégnek is alkalmazkodnia kell az autóalkatrész-gyártás terén az elektromos átálláshoz.
A vállalat 2023-ban 5 százalékos profitráta elérését tervezi, amit Hartung szerint meg tudnak ugrani, leszámítva némi bizonytalanságot a török és a kínai valuta árfolyamának alakulásával kapcsolatban. Hartung a Financial Times cikke szerint nyáron élesen bírálta az európai országokat azért, hogy nem fordítanak kellő figyelmet a helyi gazdaság versenyképességének erősítésére. A berlini kormány arra inti Németország vállalatait, hogy csökkentsék a kínai tevékenységükből eredő kockázatot, miközben sokszor az európai országok határain átnyúló gazdasági tevékenység nagyobb akadályokba ütközik, mint az Európán kívüli együttműködés.
Bár borús jövőt jósol a mamutcég, Magyarországon erősít: idén jelentette be, hogy a magyarországi leányvállalatánál 70 milliárd forintos beruházással 2024 végéig logisztikai központot hoz létre, illetve bővítik a kéziszerszám- és akkumulátorgyártást Mickolcon.