A gyorséttermi lánc közleménye szerint az értékesítés része az amerikai székhelyű McDonald's 2015 óta tartó átszervezésének. A cél a franchise jellegű éttermek számának növelése a saját tulajdonban lévő egységekkel szemben.
A cég szerint a társaság nagyobb beleszólást szeretne adni a helyi piacot jobban ismerő üzemeltetőknek. Az éttermek tulajdonjogának átadása után a cég csak a franchise jogokból befolyó bevételhez jut majd. A 2,1 milliárd dollár értékű csomag több mint felét a kínai állami tulajdonú Citic konglomerátum, további 28 százalékot pedig az egyesült államokbeli The Carlyle Group befektetési ház veszi meg. A maradék 20 százalék ingatlancsomagot megtartja a McDonald’s.
A világ egyik legismertebb gyorséttermi hálózata Kínában 120 ezer alkalmazottal és 2640 üzlettel a második legnépszerűbb gyorsétkezde – az ottani piacvezető még mindig a Kentucky Fried Chicken, amelynek több mint 50 ezer vendéglátó helyisége van.
A meglévő egységeken túl a McDonald's 1500 új étterem megnyitását tervezi Kínában, ahol a növekvő középosztály nagy reményekkel kecsegtet a gyorséttermek piacán - közölte a vállalat.