3p

Még nem érte el a 2019-es szintet a légiutas-forgalmuk.

Az első fél évben tovább nőtt ugyan a légiutas-forgalom Németországban, de még mindig nem érte el a 2019-es, a koronavírus-járvány előtti szintet az ágazat szakmai képviseleti szervezete, a BDP hétfői jelentése szerint. A BDL (Bundesverband der Deutschen Luftverkehrswirtschaft) kimutatása alapján az utasforgalom az első fél évben 2,8 százalékkal 99,4 millióra emelkedett, ez azonban még 15,8 százalékos elmaradást jelent a 2019-es bázishoz képest.

Európai összehasonlításban a németországi légiutas-forgalom lemaradásban van – nyilatkozta Jens Bischof, a BDL elnöke és az Eurowings vezérigazgatója, aki a tartós visszaesés okaként elsősorban a magas állami adókat és díjakat látja: „A következményeket szinte minden német repülőtéren láthatjuk: a légitársaságok kivonják repülőgépeiket, és azokat más európai országokban, versenyképesebb költségekkel üzemeltetik” – mondta. A kisebb kínálatot az utasoknak is magasabb jegyárakkal kell megfizetniük – mutatott rá Bischof, hozzátéve, hogy a légitársaságok azonban csak részben tudják áthárítani ügyfeleikre a drasztikusan emelt díjakat és adókat, mert „a fizetési hajlandóság nem végtelen.”

A szövetség számításai szerint a Németországból közvetlen járatokat üzemeltető légitársaságok, mint a Ryanair vagy az Easyjet, 2019 óta szinte minden harmadik, korábban Németországban állomásozó repülőgépet külföldre költöztettek. A 190 repülőgépből 130 maradt. Ezzel nemcsak a nemzetközi összeköttetés veszik el, hanem több milliárd eurós hiány is keletkezik a gazdaságban. Minden középtávú repülőgép körülbelül 170 munkahelyet biztosít és körülbelül 70 millió euróval járul hozzá a bruttó hazai termékhez.

Egy tipikus európai járat esetében az utasonként körülbelül 35 euróról felére kellene csökkenteni az állami terheket – mondta Bischof, megjegyezve, hogy a szövetségi kormány által elutasított, 2026-ra tervezett légiközlekedési adócsökkentés egy első megnyugtató jelzés lehetett volna a légitársaságok részére.

A szövetség várakozása szerint a német légi közlekedés a következő hónapokban sem fog tudni felzárkózni. Különösen nagy a lemaradás a belföldi forgalomnál, amely az első fél évben még a válság előtti kínálat felénél sem, annak 49 százalékán állt.

Az október végétől érvényes téli repülési menetrendben a német repülőterek teljes kínálata 8 százalékponttal emelkedik, de ezzel együtt is a koronavírus-válság előtti szint 90 százalékát éri el. A többi európai országban a kínálat 7 százalékpontos növekedéssel a válság előtti szint 116 százaléka lesz már.

(MTI/dpa)

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Hatnak a szankciók: Oroszország évekkel elhalasztja LNG termelési célját
Privátbankár.hu | 2025. december 25. 17:01
Oroszország „több évvel” elhalasztotta azt a tervét, hogy elérje az évi 100 millió tonnás cseppfolyósított földgáztermelést – mondta csütörtökön az állami televíziónak Alekszandr Novak miniszterelnök-helyettes, a nyugati szankciók energiaiparra gyakorolt hatására hivatkozva.
Makro / Külgazdaság Oroszország negyedével növelheti idei vezetékes gázkivitelét Kínába, de ez nem elég
Privátbankár.hu | 2025. december 25. 16:01
Moszkva fokozza ázsiai értékesítéseit, és erősíti kapcsolatait a világ legnagyobb energiafogyasztójával – mondta egy, az adatokra rálátással rendelkező forrás.
Makro / Külgazdaság Kifullad Putyin medvéje?
Privátbankár.hu | 2025. december 25. 14:50
Csökkent az orosz ipari termelés novemberben éves szinten, miközben az elemzők sokkal többre számítottak.
Makro / Külgazdaság A hideg polgárháborútól az állítólagos Tisza-csomagig – az idei Klasszis Klub Live-ok legnézettebb adásai
Csabai Károly | 2025. december 25. 07:37
23 adás, több mint félmilló megtekintés – ez az idén már az ötödik évfolyamába lépett egyórás élő műsorunk mérlege. A korábbi esztendőkhöz hasonlóan ezúttal is nevesebbnél nevesebb vendégeink voltak, köztük egykori miniszterek, jegybankelnökök, tőzsdeelnökök. Itt az ideje, hogy felidézzük a legnagyobb érdeklődésre számot tartó beszélgetéseinket.
Makro / Külgazdaság Trump már megkapta a karácsonyi ajándékát
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 13:17
A vártnál jóval nagyobb mértékben bővült az Egyesült Államok gazdasága 2025. harmadik negyedévében.
Makro / Külgazdaság Megint szívhatják a fogukat a kamionosok
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 12:58
Jelentősen szigorodnak a nehéz tehergépkocsik közlekedésére vonatkozó szabályok.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor: Magyarország egy „hanyatló unió” tagja
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 11:27
Többek között ezt jelentette ki a kormányfő a Magyar Nemzetnek adott ünnepi interjújában.
Makro / Külgazdaság Óriási a baj, mindkét szuperhatalom kezdi bezárni a kapuit a németek előtt
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 16:00
Jelentősen visszaesett a német áruexport 2025-ben az Egyesült Államokba és Kínába, amit az európai értékesítés és a szolgáltatásexport ellensúlyozott – derül ki a kölni székhelyű Institut der deutschen Wirtschaft (IW) kedden publikált elemzéséből.
Makro / Külgazdaság Erre az adatra Trump szerint megérhette ilyen sokat várni
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 15:30
Az Egyesült Államok gazdasága a vártnál gyorsabban nőtt a harmadik negyedévben.
Makro / Külgazdaság Még be sem lépett, máris szárnyakat adott az euróövezet Bulgáriának
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 15:25
Javította Bulgária minősítési országplafonját a Moody's Ratings. A nemzetközi hitelminősítő a kedden Londonban bejelentett döntést Bulgária közelgő euróövezeti csatlakozásával indokolta.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG