„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei,
a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.
Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!
Oroszország még soha nem exportált Európába annyi földgázt júliusban, mint az idén.
MTI Fotó: Balázs Attila
A rekordmennyiség annak köszönhető, hogy az európai vásárlók kihasználták a csökkenő árakat. A Gazprom gázára hat hónappal követi a nemzetközi olajárat. Ez azt jelenti, hogy júliusban a vásárlók a hordónkénti 45-50 dollárnak megfelelő januári olajár alapján fizettek.
A Gazprom júliusban 14,29 milliárd köbméter földgázt exportált Európába (beleértve Törökországot is).
Az orosz energiaügyi minisztérium közlése szerint a júliusi orosz gáztermelés 1,7 százalékkal haladta meg a júniusit, napi 1,444 milliárd köbméter volt.
Így lettél te is a rezsimamut ügyfele: téged mikor vesz át az állam?A Főgáz Zrt. lesz a teljes lakosság földgázszolgáltatója Magyarországon 2016 végére, miután négyből egy cég sem akar már rezsicsökkentett gázt árulni a magyar lakosságnak. Megvan, melyik távozó cég ügyfelei mikortól kapják a gázt a Főgáztól. Mi lesz azokkal, akiknek tartozása van vagy már ki is kapcsolták a gázt? Itt vannak a válaszok >>>
Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas
szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Előfizetőink máshol
nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért. Előfizetésünk
egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek
között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is
tartalmaz.
Ukrajna számára létfontosságú, hogy minden lehetséges módon eljuttassa mezőgazdasági terményeit az export célországaiba Európában és azon kívül is, felhasználva a közúti kapcsolatrendszert, valamint a folyami és a tengeri kikötőket is. A közvetlen személyforgalom vasúton fejlődhet, de új buszjáratok is megjelenhetnek a nyugat-ukrajnai városok és Kijev bevonásával. Mindehhez persze pénz kell, apróbb részletekben már sikerült is szerezniük.